Mundial i pogoda wsparły sprzedaż na Wyspach Brytyjskich

opublikowano: 24-07-2018, 10:33

Sprzedaż w supermarketach w Wielkiej Brytanii wzrosła najmocniej w tym roku, napędzana popytem stymulowanym przez Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej i sprzyjającą aurę pogodową, wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Kantar Worldpanel.

Wyniki opracowania wskazują, że w okresie 12 tygodni do 15 lipca 2018 r. sprzedaż żywności i napojów zwiększyła się o 3,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.

Kantar podkreśla, że w tygodniu kiedy angielska drużyna grała z reprezentacjami Kolumbii i Szwecji, sprzedaż alkoholu ustanowiła rekord, nie uwzględniając sprzedaży w tygodniach ze świętem Bożego Narodzenia i Wielkanocy.

Największy udział utrzymała sieć Tesco, kontrolując 27,6 proc. rynku spożywczego, choć w porównaniu z poprzednim rokiem, udział ten nieznacznie się obniżył.

W przypadku sieci dyskontowych Aldi, Lidl i lokalnych sklepów, odnotowano wzrostu udziałów. Aldi zwiększył go z 7 do 7,5 proc. zaś Lidl z 5,1 do 5,4 proc.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, BBC

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Mundial i pogoda wsparły sprzedaż na Wyspach Brytyjskich