Cena docelowa została obniżona z 275 do 161 zł.

Jak podkreśla Piotr Bogusz, spółka negatywnie zaskoczyła w 1 kw. 2019 r. bardzo wysoką dynamiką kosztów, pogarszając wynik EBITDA r/r pomimo wygenerowania bardzo wysokiej dynamiki sprzedaży r/r (sprzedaż w marcu +86 proc. r/r).
W okresie kwiecień-maj CCC zaraportowało niską dynamikę sprzedaży grupy, odnotowując istotne spadki sprzedaży/mkw. w sieci stacjonarnej CCC.
- Naszym zdaniem problemem niskiej sprzedaży jest zbyt wolny wzrost oferty produktowej, który nie nadążył za zwiększającą się powierzchnią salonów spółki oraz dalszy spadkowy trend w odwiedzalności galerii handlowych. Negatywny wpływ na sprzedaż został spotęgowany przez niekorzystne warunki pogodowe. Dodawanie marek obcych oraz coraz wyższy udział e-commerce powinny ograniczyć tempo wzrostu marży brutto na sprzedaży r/r w 2019 roku - dodaje analityk DM mBanku.
Po stronie kosztowej analityk zwraca uwagę na konsolidację KVAG, Gino Rossi oraz DeeZee, a także dodatkowe koszty związane z marketingiem i sponsoringiem grupy kolarskiej CCC Team.
- Wysoka baza kosztowa powinna się utrzymywać w kolejnych kwartałach, a procesy integracji biznesów oraz dalszego rozbudowywania oferty produktowej powinny potrwać przynajmniej do końca 2019 r. Potencjalnej poprawy rezultatów r/r i efektów synergii oczekujemy w drugim półroczu 2019. Uwzględniając powyższe, rewidujemy naszą prognozę EBITDA (bez IFRS 16) z 764 mln do 421 mln zł w 2019 r. oraz z 910 mln zł do 623 mln zł w 2020 r. - napisał w raporcie Piotr Bogusz.
Raport, wydany 6 czerwca o godz. 8.39, dostępny jest na stronie brokera.