Oferty na dokończenie projektu i budowy S8 Marki-Kobyłka - powyżej budżetu

  • PAP
opublikowano: 09-08-2019, 14:11

W przetargu na kontynuację projektowania i budowę drogi S8 od węzła Marki do węzła Kobyłka wpłynęło pięć ofert - wszystkie powyżej budżetu zamawiającego wynoszącego 139,4 mln zł. Najniższą ofertę wartą 166 mln zł brutto złożyła firma Strabag - poinformowała GDDKiA.

Jak podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), swoje oferty złożyły jeszcze takie firmy jak Budimex (o wartości 171,8 mln zł), konsorcjum firm PORR i Unibep za 256,6 mln zł, Intercor - 282,9 mln zł, oraz konsorcjum firm: Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty, Elektrownia Wiatrowa EOL, PHU TOWEMO, TOWEMO, Meliorant Tadeusz Zając i Spółka i ALBLU z ofertą wartości 173,9 mln zł.

"Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań oraz przy zapewnieniu finansowania, zostanie podpisana w listopadzie 2019 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 12 miesięcy od daty zawarcia umowy (z wyłączeniem okresu zimowego) z możliwością jego skrócenia w ramach kryterium pozacenowego o maksimum 2 miesiące. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest wiosną 2021 r." - napisano w komunikacie.

Wybrana w przetargu firma dokończy prace na budowie, które rozpoczęło konsorcjum z liderem Salini Polska. Umowa została zawarta w 2014 roku. W maju 2018 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z wykonawcą. Następnie wykonana została inwentaryzacja terenu i przygotowana dokumentacja do ogłoszenia przetargu na wyłonienie nowego wykonawcy, który dokończy niezrealizowane prace.

We wrześniu 2018 r. ogłoszony został przetarg na dokończenie budowy łącznicy zjazdowej z obwodnicy Marek na drodze krajowej nr 8 w kierunku Białegostoku. Wpłynęła jedna oferta, która dwukrotnie przekroczyła kosztorys inwestorski zamawiającego. Postępowanie zostało unieważnione. W październiku ponownie ogłoszono przetarg. Tym razem wpłynęły dwie oferty, z których ta z niższą ceną o ok. 70 proc. przekraczała kosztorys inwestorski. W związku z tym w listopadzie 2018 r. postępowanie zostało unieważnione.

Następnie GDDKiA dokonała weryfikacji kosztorysu na dokończenie wszystkich prac na odcinku Marki - Kobyłka, biorąc pod uwagę m.in. wzrost cen materiałów czy wykonanie robót poprawkowych. Z uwagi na to, że kwota była wyższa od poprzedniej wyceny, wystąpiono o przyznanie dodatkowych środków finansowych. Pozyskanie ich umożliwiło ogłoszenie przetargu na dokończenie wszystkich prac.

65937540-8c2f-11e9-bc42-526af7764f64
Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy