Przychody firmy podwoiły się do 156,5 mln zł, a wynik operacyjny sięgnął 51,5 mln zł (wobec 11,9 mln zł w analogicznym okresie 2022 r.).
Po I półroczu zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wynosi 124,5 mln zł (wobec 33,6 mln zł przed rokiem). Przychody w tym okresie wzrosły o 138 proc. do 351,6 mln zł, a EBITDA o 205 proc. do 130,8 mln zł. Oprócz zwiększonych dochodów z działalności operacyjnej na wzrost wpłynęły również zdarzenia jednorazowe - zbycie przez spółkę wszystkich posiadanych akcji Luka Rijeka i wygaśnięcie opcji put dotyczącej akcji Luka Rijeka.
- Grupa OTL ma za sobą bardzo udane, rekordowe pierwsze półrocze tego roku, w którym sprzyjały nam czynniki rynkowe, w tym przede wszystkim przekierowanie transportu znaczącej części towarów masowych z drogi kolejowej na drogę morską za sprawą trwającej wojny w Ukrainie oraz zmian w łańcuchach logistycznych dostaw w Europie. W dalszym ciągu obserwujemy utrzymujący się wzmożony popyt na usługi logistyczne, głównie związane z przewozem, magazynowaniem oraz przeładunkami zbóż i pasz. Spodziewamy się także wzrostów na rynku dostaw węgla. Cały rok powinien zaowocować zwiększeniem przychodów Grupy OTL, na co wpływ będą w dużej mierze mieć właśnie czynniki rynkowe, w tym m.in. wspomniana obsługa ładunków zboża z Ukrainy w naszych terminalach. Ładunki te zostały przekierowane m.in. do Polski po wycofaniu się Rosji z umowy zbożowej na początku lipca - mówi Kamil Jedynak, Prezes OT Logistics.
W I półroczu 2023 r. przychody Grupy OTL wzrosły we wszystkich segmentach działalności: portowej – o niemal 100 proc. (głównie za sprawą przeładunków towarów masowych oraz usług dodatkowych, zwłaszcza węgla w porcie w Świnoujściu o 51 proc. r/r i towarów masowych agro oraz węgla w porcie w Gdyni o 73 proc. r/r), spedycyjnej – o ponad 256 proc. r/r za sprawą obsługiwanych przewozów towarów masowych drogą morską i kolejową, kolejowej – o 48,25 proc. r/r (Kolej Bałtycka) oraz hydrotechnicznej – o 76,3 proc. r/r.
Zarząd podtrzymuje zapowiedzi dotyczące osiągnięcia w niedalekiej przyszłości potencjału portów Grupy OTL, który szacuje na około 12 mln ton. Dla porównania, w zeszłym roku spółki Grupy OTL przeładowały w swoich terminalach 8 mln ton towarów. Do końca roku zarząd przedstawi też zaktualizowaną strategię Grupy OTL, w której zaprezentuje plany rozwoju na najbliższe kilka lat.
- Jesteśmy na ostatniej prostej w pracach nad strategią. Mamy stabilną sytuację finansową, rekordowe wyniki finansowe, bardzo dobre perspektywy rozwoju. Dlatego z optymizmem patrzymy w przyszłość i wiemy, w jaki sposób chcemy rozwijać grupę. To wszystko znajdzie się w strategii już niebawem - dodał Daniel Górecki, członek zarządu OT Logistics, cytowany w informacji prasowej.