PFI Future zarobi na turystach

opublikowano: 23-04-2018, 22:00

Fundusz private equity z Wrocławia zainwestuje 535 mln zł w ogromne oceanarium w Gdańsku. Ma też plany dla innych miast.

— Zajmujemy się sprzedawaniem dobrych emocji — mówi Marek Nowara, prezes Premiowego Funduszu Inwestycyjnego Future (PFI Future). Należący do grupy kapitałowej PF Global fundusz podpisał w poniedziałek w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Rozwoju umowę inwestycyjną ze spółką samorządową Arena Gdańsk. Wspólnie z miastem wybuduje „nową ikonę regionu pomorskiego” — kompleks atrakcji turystycznych Nautilus Gdańsk, które mają przyciągać do Trójmiasta 2,5 mln turystów rocznie, w pogodę i niepogodę, zarówno Polaków, jak i obcokrajowców (głównie z krajów skandynawskich).

TURYSTYKA PRZEZ DUŻE "T": – Jesteśmy otwarci na współpracę z samorządami i prywatnym biznesem. Chcemy sprawić, żeby turystyka miała coraz większy udział w polskim PKB – mówi Marek Nowara, prezes PFI Future, który zbudował Afrykarium we Wrocławiu, a kolejne obiekty może postawić m.in. w Rudzie Śląskiej, Warszawie i Rzeszowie.

Jego główną atrakcją będzie oceanarium o powierzchni 18 tys. mkw. Znajdzie się tam też m.in. aquapark ze SPA („egzotyczna laguna”, wzorowana na niemieckim parku wodnym „Tropical Islands”), jaskinie 5D, interaktywne centrum edukacyjne, hotel z centrum konferencyjnym oraz galeria medyczna (która ma rozwinąć w mieście turystykę medyczną). Oceanarium będzie nawiązywać do ekosystemów Ameryki Południowej — lasów namorzynowych u ujścia Amazonki, biosystemu Pacyfiku oraz amazońskiej dżungli. Inwestycja, realizowana etapami, ma być ukończona w 2022 r.

— Koszty wybudowania obiektów szacujemy na ok. 450 mln zł. Do tego trzeba doliczyć inne koszty, związane z prowadzeniem inwestycji. Łączny szacunek to 535 mln zł — informuje Marek Nowara.

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Zgodnie z umową, strona samorządowa wniesie do przedsięwzięcia grunty, a spółka kapitał oraz know-how. Marek Nawara, prezes, mówi, że reszta pochodzi z banków komercyjnych jako finansowanie dłużne. Kilka lat temu PFI Future zbudował Afrykarium we Wrocławiu. Jak dowiedział się „PB”, tamta atrakcja oraz kompleks Nautilus Gdańsk to tylko dwa z kilku docelowych obiektów przeznaczonych do spędzania wolnego czasu, które ma w planach spółka.

— Chodzi nam o obiekty turystyczne, które będą wyróżnikiem ponadregionalnym — duże strefy spędzania wolnego czasu. Nautilus w Gdańsku jest poświęcony Ameryce Południowej, dla Śląska planujemy obiekt tematycznie związany z prehistorią, dla Warszawy — z Karaibami. Jesteśmy też w trakcie przygotowywania scenariusza dla kolejnego miejsca — dużą uwagę zwracamy na ofertę dla Polski Wschodniej i Rzeszowa — mówi Marek Nowara.

Jego zdaniem, wszystkie te inwestycje są na różnych etapach zaawansowania. PFI Future prowadzi też negocjacje w sprawie budowy podobnych obiektów w Koszycach, Tbilisi i jednym z miast Gruzji. Pomysł na oceanarium Nautilus Gdańsk wygrał z ideą budowy outletu z luksusowymi markami w konkursie zorganizowanym przez władze miasta kilkanaście miesięcy temu. Samorząd szukał partnera prywatnego, który zaproponuje koncepcję zagospodarowania terenu obok Stadionu Energa Gdańsk. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane