Lokalne media poinformowały, że Qiancheng Holdings, właściciel salonów BYD w czterech dużych miastach prowincji, musiał je zamknąć. Przypominają, że zatrudniająca ok. 1,2 tys. pracowników firma, której obroty przekraczały nawet 3 mld juanów rocznie, w połowie kwietnia opublikowała list, w którym tłumaczyła swoje problemy zmianami w polityce dealerskiej dokonane przez BYD, skutkujące znaczącym pogorszeniem sytuacji gotówkowej.
Zapytane przez Reutersa o komentarz BYD wskazało tylko artykuł w chińskich mediach, w którym przedstawiciel prasowy spółki wskazuje jako główne źródło problemów Qiancheng próbę zbyt szybkiej ekspansji tej firmy.
Według Reutersa, upadek Qiancheng pokazuje rosnące problemy na chińskim rynku motoryzacyjnym, wynikające z nasilającej się konkurencji i wojny cenowej producentów przy jednoczesnym słabnięciu popytu.
BYD, największy producent aut osobowych w Chinach ogłosił niedawno obniżki cen sięgające nawet 34 proc. na 22 modele samochodów elektrycznych i hybryd plug-in. Promocje mają obowiązywać do końca czerwca i są postrzegane jako agresywna próba zwiększenia wolumenu sprzedaży w coraz bardziej konkurencyjnym i zatłoczonym segmencie pojazdów elektrycznych.