PKO VC stawia na live streaming

opublikowano: 15-04-2021, 15:19

Fundusz venture capital, działający przy PKO BP, dołączył do rundy inwestycyjnej prowadzonej przez inStreamly. Spółka zebrała łącznie 4,8 mln zł.

PKO VC, fundusz venture capital PKO Banku Polskiego, zrealizował swoją siódmą inwestycję. Zdecydował się na współfinansowanie dalszego rozwoju warszawskiej spółki inStreamly w ramach rundy seed. Wspólnie z zagranicznymi funduszami Supernode Global i Colopl Next wsparł startupowy biznes łączną kwotą 4,8 mln zł. Pieniądze mają pomóc firmie zwiększyć aktywność poza krajem.

inStreamly, założone w 2019 r., od ubiegłego roku należy już do portfela inwestycyjnego rodzimego funduszu Smok Ventures. Na biznesowy rozbieg firma dostała 1 mln zł. Pieniądze miały zostać przeznaczone „na rozwój produktów i sprzedaży w Europie i na całym świecie”.

Przedstawiciele inStreamly twierdzą, że ich platforma „demokratyzuje świat live streamingu”, dając twórcom treści na żywo, mającym mniejszy zasięg, dostęp do budżetów reklamowych największych marek. Bez pośrednictwa tego typu platform na spieniężenie treści i dostęp do ofert sponsorskich mogli liczyć głównie najwięksi live streamerzy z setkami tysięcy obserwujących. inStreamly bazuje na założeniu, że mniejsi streamerzy nierzadko budują silniejsze relacje z odbiorcami, a tym samym zwiększają ich zaangażowanie (np. częstsze wyświetlania reklam). W tym przypadku chodzi głównie o dotarcie do osób młodych, z pokolenia Z.

- Wiem, jak przełomowym momentem jest dla małego streamera zarobienie pierwszych pieniędzy. Pojawia się wiara, że faktycznie tę pasję można rozwinąć w karierę – mówi Wiktoria Wójcik, współzałożycielka inStreamly (wcześniej także streamerka i dziennikarka e-sportowa).

Dotychczas na platformie inStreamly zrealizowano ponad 16 tys. tego rodzaju „mikrosponsoringów”. Po stronie marek z rozwiązania oferowanego przez start-up korzystały m.in. Play, mBank, Sony PlayStation, Netflix, i klub e-sportowy G2 Esports.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Przed sektorem rysują się dość obiecujące perspektywy rozwoju. Z danych przedstawionych w komunikacie przez inStreamly i nowych inwestorów wynika, że obecnie globalna wartość rynku live streamingu wynosi 70 mld USD, a kwota ta zwiększy się trzykrotnie już za kilka lat.

- Wartość spółki jest budowana dla wszystkich interesariuszy i wierzymy, że będzie to element globalnego sukcesu inStreamly – mówi Krzysztof Tokarski, dyrektor departamentu inwestycji alternatywnych w PKO TFI.

inStreamly w portfelu PKO VC została umiejscowiona obok takich spółek jak PAPU.io, Telemedico i Autenti. Fundusz inwestował dotychczas w pojedynczy projekt od 3 mln zł do 25 mln zł. Łącznie dysponuje 200 mln zł i zapowiada uczestnictwo w większych rundach inwestycyjnych - A lub wyższych. Obecnie prowadzi rozmowy z kilkunastoma start-upami.

Na celowniku

Marketing zajmuje czwarte miejsce wśród branż, w których działają start-upy najczęściej pozyskujące w Polsce finansowanie od aniołów biznesu i funduszy venture capital – wynika z raportu „Transakcje na polskim rynku VC w 2020” opracowanego przez PFR Ventures i Inovo.

Udział liczby transakcji z uczestnictwem firm tworzących rozwiązania z tego obszaru w ubiegłym roku wyniósł 6 proc. Przed marketingiem znalazły się: fintechy (9 proc.), oprogramowanie dla biznesu (15 proc.) i ochrona zdrowia (25 proc.), która weszła na szczyt m.in. wskutek pandemii COVID-19.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane