"To bardzo perspektywiczny projekt odpowiadający na trendy na europejskim rynku towarowych przewozów kolejowych" - powiedział Neska, cytowany w komunikacie L-PBC.
Planowane połączenie w oparciu o istniejącą infrastrukturę kolejową miałoby bezpośrednio połączyć Luksemburg z Poznaniem i Warszawą, podano również.
"W ostatnich latach PKP Cargo zrealizowało dwie kluczowe inwestycje ukierunkowane na obsługę przewozów między Europą Zachodnią a państwami Centralnej i Wschodniej Europy (Małaszewicze na polsko-białoruskim przejściu granicznym oraz oddany w grudniu Poznań Franowo). Polska od dawna postrzegana jest jako kluczowy kraj tranzytowy w transporcie między Europą Zachodnią a państwami WNP. Wspólny projekt z Luksemburgiem miałby strategiczne znaczenie" - czytamy dalej w komunikacie.
Inwestycje Luksemburga w rozwój infrastruktury logistycznej to odpowiedź kraju na konieczność zdywersyfikowania gospodarki, która w głównej mierze opiera się na sektorze finansowym. Do 2015 roku możliwości logistyczne, rozumiane jako zdolność do obsługi cargo, zwiększą się czterokrotnie. Stanie się tak dzięki rozbudowie terminala cargo w Bettemburgu.
"Atrakcyjność projektu podwyższa bardzo dobra lokalizacja i organizacja pracy stacji rozrządowej i terminali w Bettemburgu, który często określany jest jako centralny punkt w europejskiej sieci. W naszej opinii, dotychczasowe doświadczenie terminalu m. in. w obsłudze towarów z Hiszpanii i Francji, pozwala oczekiwać na zbudowanie konkurencyjnego połączenia zarówno w zakresie przewozów kontenerowych, jak również dla produktów typu 'Rail Motorway'" -dodał Neska.
Pierwsze kroki na drodze do rozpoczęcia strategicznego projektu już zostały podjęte. W Luksemburgu odbywa się konferencją współorganizowana przez Luxembourg-Poland Business Club, Ambasadę RP oraz Deloitte, na której dyskutują przedstawiciele obu zainteresowanych stron.
PKP Cargo jest zainteresowane przewozami do Luksemburga
PKP Cargo jest zainteresowane uruchomieniem bezpośrednich połączeń kolejowych między Polską a Luksemburgiem, wynika z wypowiedzi dyrektora zarządzającego PKP Cargo Jacka Neski, cytowanego przez Luxembourg-Poland Business Club (L-PBC). Luksemburg bada możliwość stworzenia bezpośredniego połączenia kolejowego między tym krajem a Polską.