Rozmówcy polubią VoIP

Marcin Złoch
22-03-2006, 00:00

Dostawcy usług telekomunikacyjnych przygotowują się na mającą wzrastać liczbę klientów telefonii internetowej.

Według przedstawicieli operatorów telekomunikacyjnych, zainteresowanie telefonią internetową się zwiększa. Głównym czynnikiem o tym decydującym są niższe ceny połączeń — szczególnie dostrzegalne w przypadku rozmów długodystansowych: międzymiastowych i międzynarodowych. Piotr Koźmin, dyrektor ds. usług hostingowych Netii, opierając się na wynikach badań i własnych obserwacjach, ocenia, że przyrost liczby użytkowników telefonii internetowej będzie dynamiczny, stanowiąc pochodną liczby użytkowników stałego dostępu do internetu.

— Obecnie jest ich w Polsce ponad 2 mln, a szacuje się, że w niezbyt odległej perspektywie nawet połowa z nich może korzystać z telefonii internetowej — twierdzi Piotr Koźmin.

Daniel Szczęśniewski, specjalista ds. produktu GTS Energis, jest zdania, że telefonia internetowa zastępować będzie na wielu obszarach telefonię tradycyjną, głównie ze względu na coraz silniej dominujący trend „all-IP”, dający możliwość integracji usług i ograniczenia kosztów.

— Już na koniec 2005 r. szacowano, że ponad 19 mln użytkowników na świecie korzysta z technologii VoIP w takiej czy innej formie, a w samym trzecim kwartale 2005 r. globalny telefoniczny ruch IP był na poziomie 190 bilionów minut — informuje Daniel Szczęśniewski.

Udział użytkowników telefonii IP w Polsce dochodzi do kilkudziesięciu procent wszystkich korzystających z telefonów.

— Obecnie z telefonii IP korzysta 23 proc. naszych klientów, a ich udział w liczbie wszystkich klientów telefonii stale rośnie — twierdzi Grzegorz Radzikowski, product manager NASK.

— Około 20 proc. naszych przychodów generują usługi głosowe, jednak VoIP stanowi znikomy ich procent. W najbliższym czasie chcemy to zmienić, ponieważ zainteresowanie telefonią VoIP jest coraz większe. Liczba klientów decydujących się na nasze usługi co miesiąc wzrasta o 30 proc. Wszystko wskazuje na to, że tę dynamikę będziemy utrzymywali w najbliższym czasie — przekonuje Rafał Nowacki, product manager Crowley Data Poland.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Złoch

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Rozmówcy polubią VoIP