Samar bierze kurs na dilerów

opublikowano: 14-05-2020, 22:00

Instytut udostępnił importerom aut internetowy Autokatalog. Nowe auto można w nim kupić od ręki.

Autokatalog.pl to najbardziej kompleksowy na świecie internetowy salon samochodowy — twierdzi Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, który jest twórcą serwisu. Platforma działa od listopada 2019 r. Zawiera dane na temat ponad 400 modeli blisko 60 marek. Dzięki serwisowi można bez wychodzenia z domu przejrzeć ofertę producentów, wybrać interesujące samochody i porównać je pod względem technicznym i wyposażenia.

Unikatowa jest możliwość porównania wizualnego sylwetek i wnętrz aut. Autokatalog nie służy jednak wyłącznie do oglądania. Dzięki współpracy z Idea Getin Leasing umożliwia też przeanalizowanie różnych form finansowania (samodzielnie lub przy wsparciu doradcy) i sfinalizowanie zamówienia.

— Zaczynając pracę nad tym projektem, szukaliśmy podobnych rozwiązań w Polsce, Europie i USA. Nigdzie podobnej, tak kompleksowej formuły nie znaleźliśmy — mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Od wczoraj za pośrednictwem Autokatalogu można także dokonać zakupu samochoduz listy aut dostępnych od ręki u dilerów.

— Na początek nawiązaliśmy współpracę z 70 dilerami nowych samochodów, w ofercie jest kilkaset aut dostępnych od zaraz. Zakup każdego można sfinansować w dowolnej formie — mówi Wojciech Drzewiecki.

W przypadku wynajmu długoterminowego nabywca może np. samodzielnie wprowadzić do kalkulatora takie parametry, jak roczny przebieg, wysokość pierwszej wpłaty i okres finansowania, a w przypadku leasingu także wartość wykupu końcowego. Dla kupujących korzystanie z platformy jest bezpłatne, a transakcja nie wymaga wizyty w salonie — auto zostanie dostarczone pod wskazany adres. Twórcy serwisu zapowiadają, że wkrótce wbogacą go o nowe elementy

W najbliższej przyszłości chcemy umożliwić dilerom samodzielne dodawanie ofert aut, które mają na placach. W tym celu stworzyliśmy specjalne modułowe narzędzie, korzystające z zasobów Autokatalogu. Chcemy ułatwić wprowadzanie danych i zapewnić odpowiednie parametry wizualne ofert, by były łatwo porównywalne z innymi — wyjaśnia Wojciech Drzewiecki.

Kolejnym krokiem będzie rozbudowanie Autokatalogu o możliwość porównywania ofert aut z rynku wtórnego.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane