Sieci coraz gęstsze

opublikowano: 25-03-2014, 00:00

Upowszechnienie zakupów w internecie to dla firm bodziec do walki o klientów na portalach aukcyjnych, ale też do zakładania własnych platform sprzedaży.

Możliwości sprzedaży produktów i usług w sieci jest wiele. Jedną z nich są platformy handlowe, takie jak Allegro, Świstak czy eBay, które z roku na rok oferują użytkownikom coraz bardziej zaawansowane funkcje. Przedsiębiorcy, którzy chcą wejść ze swoją ofertą do sieci, mogą stworzyć własną platformę handlową. Eksperci radzą jednak podejść do tego z głową.

Pod młotkiem
Najpopularniejszą platformą aukcyjną jest Allegro.pl, którą każdego miesiąca odwiedza średnio 12 mln użytkowników wybierających spośród 32,5 mln propozycji. 

FORUM MOŻLIWOŚCI:
 Tworząc platformę e-commerce, zyskujemy nowe
 rynki zbytu i zwiększamy możliwości dotarcia z ofertą
 do klientów. Otwieramy się na użytkowników, którzy chętnie korzystają z nowych technologii i coraz częściej dokonują zakupów w sieci — mówi Rafael Moucka, prezes firmy Positive Technology.
FORUM MOŻLIWOŚCI: Tworząc platformę e-commerce, zyskujemy nowe rynki zbytu i zwiększamy możliwości dotarcia z ofertą do klientów. Otwieramy się na użytkowników, którzy chętnie korzystają z nowych technologii i coraz częściej dokonują zakupów w sieci — mówi Rafael Moucka, prezes firmy Positive Technology.
None
None

- Jesteśmy odpowiedzialni za ułatwianie zakupów i zapewnianie bezpieczeństwa kupującym przy jednoczesnym wsparciu naszych sprzedawców, którzy działają na bardzo konkurencyjnym i szybko rozwijającym się rynku e-commerce – mówi Diana Tokarska, p.o. dyrektor zarządzającej Allegro.pl.

Oprócz wystawienia towaru na aukcji na portalu można również zastosować opcję sprzedaży produktu z ustaloną z góry ceną (opcja „Kup Teraz”).
Jak tłumaczy Diana Tokarska, Allegro przyciąga zarówno nowe firmy, jak i działające już od dłuższego czasu znane sklepy internetowe.

- Sprzedającym oferujemy specjalne narzędzie on-line, które pomaga im kontrolować przebieg transakcji na każdym etapie – od przygotowania przedmiotu na sprzedaż aż po wystawienie komentarza po zakupie. Nasze rozwiązanie pozwala wykonać wiele czynności automatycznie i konfigurować je według własnych potrzeb. Ostatnio  wprowadziliśmy edytor zdjęć, który pozwala łatwo i wygodnie poprawić estetykę prezentacji towaru – mówi Diana Tokarska.

Aby przyciągnąć większą liczbę klientów, platforma uruchomiła system ratalny on-line PayU, dzięki któremu można zrobić zakupy bez stania w kolejkach i zbędnych formalności. Raty są dostępne dla większości użytkowników serwisu, którzy mają zdolność kredytową.

- Oferujemy także rozwiązanie pozwalające na zapłatę jednym kliknięciem, gdy ma się kartę kredytową, debetową, obciążeniową albo pre-paid. Oznacza to, że kupujący, korzystając z tej samej karty, którą wypłacają pieniądze z bankomatu, mogą jeszcze szybciej i łatwiej płacić za zakupy na Allegro. Chcemy rozwijać potencjał łatwych płatności również w rozwiązaniach dla urządzeń mobilnych – zdradza Diana Tokarska.


Pole wymiany
Przedsiębiorcy mogą także zdecydować się na stworzenie własnej platformy handlowej.

- Jej wdrożenie to przede wszystkim uruchomienie kanału sprzedaży o ogromnym potencjale. Tworząc platformę e-commerce, zyskujemy nowe rynki zbytu i zwiększamy możliwości dotarcia z ofertą do klientów. Otwieramy się na użytkowników, którzy chętnie korzystają z nowych technologii oraz – jak pokazują liczne badania – coraz częściej dokonują zakupów w sieci – uważa Rafael Moucka, prezes firmy Positive Technology, która tworzy platformy e-commerce.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Tłumaczy jednak, że choć takie rozwiązania pozwalają na sprzedaż produktów bez ograniczeń geograficznych, to aby wykorzystać ich potencjał, trzeba w pełni dostosować je do potrzeb firmy i jej klientów.

- Oprogramowanie, które ma wiele zindywidualizowanych funkcjonalności, sprawi, że sprzedaż internetowa będzie w pełni zautomatyzowana i intuicyjna. Przykładami mogą być integracje z programami magazynowo-sprzedażowymi, płatnościami internetowymi, firmami kurierskimi czy porównywarkami cenowymi. Wszystko to pozwala na dostosowanie oprogramowania do produktu i sposobu jego dystrybucji – wyjaśnia Rafael Moucka.

Kluczem do sukcesu jest też dobra współpraca zamawiającego platformę z wykonawcą. Ważne, by zamawiający traktował ją jako długofalową inwestycję, a nie wyłącznie dodatkowy koszt. Wiesław Płotka, właściciel firmy CoolPage.pl, tworzącej sklepy internetowe, zauważa, że najczęstszym błędem przedsiębiorców jest tworzenie platform na zasadzie „uruchom i zapomnij”, często na masowym, czyli bardzo tanim lub darmowym oprogramowaniu.

- Sklepy internetowe to nie to samo co tradycyjny punkt sprzedaży. W internecie jest znacznie większa konkurencyjność i docieramy do znacznie większej i zróżnicowanej grupy potencjalnych klientów – przypomina Wiesław Płotka.

Biuro projektowe
Platformę handlową w firmie CoolPage.pl tworzy się w dwóch etapach. W pierwszym powstają pomysły i plany rozwoju.

- Sprawdzamy konkurencję, proponujemy rozwiązania dla wyróżnienia produktu klienta w sieci. Drugi etap polega na stworzeniu platformy dla klienta i jej stałym rozwijaniu. Takie podejście daje maksymalne korzyści. Tak to wygląda na rynkach zachodnich, głównie w USA, gdzie zbiera się ekipę, która tworzy i rozwija projekt, finansuje się go przez minimum 18 miesięcy i dopiero po tym czasie sprawdza się, czy jest opłacalny, czy wymaga dokapitalizowania, czy należy go zamknąć bądź sprzedać – mówi Wiesław Płotka.

W CoolPage.pl wykonanie sklepu internetowego kosztuje od 9 tys. zł netto, zaś za opiekę techniczną, czyli stałe rozwijanie platformy, trzeba zapłacić od 3 tys. zł netto miesięcznie.


© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Polecane