Czytasz dzięki

SoftBlue postawiło na badania

opublikowano: 08-10-2020, 22:00

Kurs spółki się odbudowuje, bo firma zarobi na projekcie e-Usług. Liczy też na efekty współpracy z InventionMedem.

Pod koniec sierpnia Michał Kierul, prezes SoftBlue, wykorzystał skok notowań i sprzedał 27 proc. akcji za 9,4 mln zł. Po ujawnieniu transakcji zadeklarował, że zamierza pożyczyć firmie na pięć lat 7,5 mln zł na centrum badawczo-rozwojowe. Kurs spółki jeszcze nie podniósł się do poziomu 2,5 zł z sierpnia, jednak na najnowszą informację o wyborze oferty firmy przez Zakład Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia inwestorzy zareagowali pozytywnie. Notowania wzrosły o 20 proc. do ponad 1,20 zł za akcję, bo SoftBlue za wdrożenie e-Usług otrzyma 2,1 mln zł. Umowa ma być podpisana w najbliższych tygodniach

To znacząca kwota, jeśli wziąć pod uwagę, że w I półroczu 2020 przychody firmy wyniosły 2,58 mln zł. Zysk netto sięgnął 678 tys. zł, ale gros pochodziło z aktualizacji wartości aktywów finansowych. W przyszłości może być podobnie, bo SoftBule na początku września kupiło 15 mln akcji InventionMed za 18,4 mln zł, co dało ponad 29 proc. udziałów w medycznej firmie, która ma technologię VR, wykorzystywaną w dermatologii. Transfer akcji odbył się też w drugą stronę: InventionMed za 26,9 mln zł przejął 19 mln akcji SoftBlue, czyli około 40 proc. udziału w kapitale zakładowym firmy. Zdaniem Michała Kierula „transakcja ma długofalowy sens”.

— Chcieliśmy stać się jedną grupą i przejęcie części akcji w InventionMed dało nam do tego okazję. Wierzymy w tę spółkę ze względu na technologię,którą ona posiada. SoftBlue za to ma potencjał badawczo-rozwojowy, więc firmy się dopełniają — mówi Michał Kierul.

Jak dodaje, na razie nie jest planowane połączenie obu firm. Z InventionMedem firma współpracuje przy tworzeniu „wirtualnego szpitala”, czyli Centrum Innowacyjnych Symulacji Medycznych VR i AR w Bydgoszczy. Projekt ten dostał 16 mln zł dofinansowania z Ministerstwa Rozwoju. Pomysłów na rozwój jest więcej — oprócz drona do monitoringu smogu spółka stworzyła też prototyp Covid- Watch, zegarka do odmierzania czasu mycia rąk. Produkcja masowa ma rozpocząć się jeszcze w tym roku.

Na celowniku firmy jest też rynek fotowoltaiki. Spółka zależna SoftBlue Mobility projektuje i wdraża systemy IT odpowiedzialne za zarządzanie energią wyprodukowaną z ogniw fotowoltaicznych. SoftBlue w tym roku utrzymało też status centrum badawczo-rozwojowego, co może pomóc w przyszłym pozyskiwaniu finansowania np. z funduszy unijnych.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane