Sprzedaż niemieckich aut w Chinach mocno spada

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 2024-10-10 16:53

Niemieccy giganci motoryzacyjni nie mają łatwego życia w Chinach. Mierzą się ze spadkiem popytu na swoje pojazdy i rosnącą konkurencją lokalnych producentów, szczególnie w segmencie elektryków.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Według danych China Passenger Car Association, w III kwartale 2024 r. wspólna sprzedaż marek BMW i Mini zapikowała o 30 proc., spadając najmocniej od ponad czterech lat. Tymczasem sprzedaż Mercedesa skurczyła się o 13 proc., a szczególnie boleśnie odczuł to segment aut luksusowych z S-klasą i Maybachem na czele. Obaj producenci oraz Volkswagen ze swoimi modelami premium (Audi i Porsche) przez długie lata dominowali w sprzedaży luksusowych samochodów z silnikami benzynowymi w Państwie Środka.

Tymczasem jak wylicza CPCA, pojazdy elektryczne i hybrydy typu plug-in przekroczyły 50 proc. sprzedaży samochodów w Chinach. Zachęty do sprzedaży pojazdów elektrycznych wzmocniły krajowych producentów samochodów, a ostatni program stymulacyjny dla gospodarki wywołał nowy popyt.

Jak wynika z raportu Clean Technica w lipcu 19 z 20 najlepiej sprzedających się modeli samochodów elektrycznych w Chinach należało do marek chińskich, a w rankingu znalazł się jedynie Model Y amerykańskiej firmy Tesla.