
„W ciągu minionej dekady klub odniósł wiele sukcesów sportowych w tym dwa tytuły MP. A my wspólnie z Lechem zrealizowaliśmy szereg unikatowych i niezapomnianych akcji (…) Jednakże, obecna formuła współpracy między Lechem a STS, w której nasz logotyp widnieje na froncie koszulek meczowych – w naszej ocenie wyczerpała się, a założenia STS zostały zrealizowane. Dlatego też początkiem roku zaproponowaliśmy klubowi jej zmianę. Różnice w celach biznesowych sprawiły, że przedłużenie umowy sponsorskiej nie było jednak możliwe. Dlatego też wraz z końcem obecnego sezonu, zakończy się również 10-letnia współpraca między STS a Lechem Poznań” – napisał Mateusz Juroszek na Twitterze.
W ostatnich dniach dostałem wiele pytań od dziennikarzy o przyszłość STS w @LechPoznan . To więc dobry moment na kilka słów wyjaśnienia tej kwestii.
— Mateusz Juroszek (@MateuszJuroszek) April 17, 2023
W kwietniu mija 10 lat od chwili, w której pierwszy raz STS pojawił się na strojach Kolejorza. To był wygrany 3-1 mecz Zagłębiem…
Jak pisaliśmy w zeszłym tygodniu, suma obstawionych w STS zakładów sięgnęła w ubiegłym roku 4,7 mld zł (o 4 proc. więcej niż rok wcześniej), a wskaźnik NGR (przychody pomniejszone o wypłacone wygrane i podatek) wyniósł 663 mln zł (wzrost o 17 proc.).
W pierwszym kwartale tego roku, według najnowszych danych, wartość zakładów zawartych w STS w Polsce wyniosła 1,19 mld zł i była o 16 proc. wyższa niż rok wcześniej (a o 11 proc. wyższa, jeśli uwzględnić w ubiegłorocznych wynikach działalność zagraniczną, obecnie zawieszoną). NGR wzrósł w tym okresie do 175 mln zł ze 156 mln zł osiągniętych w Polsce w pierwszym kwartale 2022 r. Nieco spadła liczba aktywnych użytkowników - z 339 tys. przed rokiem do 331 tys. obecnie.