Czytasz dzięki

Szał zakupów na GPW w liczbach

opublikowano: 06-08-2020, 22:00

Biuro Maklerskie ING Banku Śląskiego było jednym z największych beneficjentów szturmu drobnych inwestorów na warszawską giełdę.

Co trzeci z 73 tys. nowych rachunków maklerskich, otwartych w Polsce w I półroczu, założono w instytucji z lwem w logo. To drugi wynik na rynku. Rekordowe pod tym względem były marzec i kwiecień, na które przypadło 60 proc. rachunków otwartych w I połowie tego roku, wynika z raportu banku. Dzięki temu biuro na koniec czerwca prowadziło 116,6 tys. kont, a więc o 32 tys. (38 proc.) więcej r/r.

Aktywność inwestorów przełożyła się na wzrost udziału biura w obrotach akcjami – w I połowie 2020 było to 3,91 proc., wobec1,67 proc. przed rokiem. W rekordowym czerwcu było to 5,51 proc. Znalazło to odzwierciedlenie w przychodach z prowizji, które w I półroczu potroiły się do 31,3 mln zł, a w samym II kwartale wyniosły 20,6 mln zł. Ta część biznesu przyniosła w minionym półroczu 3,4 proc. przychodów banku z prowizji i opłat, wobec 1,2 proc. w analogicznym okresie 2019 r.

Wzrost zainteresowania giełdą oraz efekty hossy widać po gwałtownym wzroście aktywów klientów, zgromadzonych na kontach maklerskich w ING. Na koniec II kwartału 2020 było to 3,7 mld zł, o 1,3 mld (54 proc.) więcej niż na koniec I kwartału i o 42 proc. więcej niż na koniec 2019 r. Z wyjątkiem aktywów w TFI rosły także (ale w mniejszym tempie) w porównaniu z końcem 2019 r. inne klasy — na rachunkach bieżących było 18,9 mld zł (+20 proc.), a na kontach oszczędnościowych 66,1 mld zł (+8,7 proc.).

Frankowicze kontra banki
Informacje dla zadłużonych we franku szwajcarskim. Rozstrzygnięcia z sal sądowych, opinie prawników, bankierów i zainteresowanych problemem
ZAPISZ MNIE
×
Frankowicze kontra banki
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany co dwa tygodnie
Kamil Zatoński
Informacje dla zadłużonych we franku szwajcarskim. Rozstrzygnięcia z sal sądowych, opinie prawników, bankierów i zainteresowanych problemem
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane