oachingiem objęci są głównie top managerowie, najlepsi kierownicy i pracownicy działów sprzedaży.
Firma szkoleniowo-doradcza House of Skills opracowała raport o coachingu, przygotowany na podstawie badań internetu i prasy, rozmów z trenerami oraz wyników ankiety przeprowadzonej wśród szefów HR dużych przedsiębiorstw. Ponad połowa respondentów uważa, że coaching będzie zyskiwał na znaczeniu wśród innych metod rozwoju pracowników.
Na razie korzystają z coachingu na ogół tylko duże, międzynarodowe koncerny. Mimo to Dariusz Chełmiński, partner w House of Skills i współautor raportu, jest optymistą. Twierdzi, że wkrótce sesje coachingowe znajdą uznanie także w mniejszych rodzimych firmach.
— Powoli rośnie wśród menedżerów świadomość, że coaching to nie kolejna amerykańska moda, lecz dobry sposób inwestowania w ludzi — podkreśla Dariusz Chełmiński.
Według niego sceptycyzm zmaleje, bo przybywa dyplomowanych trenerów i konsultantów. W kraju działa około 400 coachów, którzy mają międzynarodowe certyfikaty (m.in. International Coaching Community i International Coach Federation).
Kogo firmy chcĄ objąć coachingiem (w proc.)
Top management 53 26
Wyższy i średni management 33 40
Średni management 26 46
Pracownicy działów sprzedaży 36 26
Źródło: House of Skills, 2007