Tak prognozują użytkownicy pb.pl

opublikowano: 04-01-2010, 14:51

Ile analityków, tyle opinii. Dlatego pod koniec roku zapytaliśmy Was, drodzy Internauci, o prognozy na 2010. Co tysiące głów, to nie jedna. Tym bardziej cieszy, że jesteście optymistami.

Aż 37 proc. liczy na ponad 20-procentowy wzrost indeksu WIG20 w 2010 r. Dodatkowo, 27 proc. wierzy w skromniejszą zwyżkę. 27 proc. stawia także na spadek indeksu blue chipów, w tym 18 proc. na przecenę o ponad 20 proc.

Czy WIG20 może wzrosnąć do 4000 punktów? Według Was (11 proc. głosów w sondzie na najbardziej prawdopodobne z przedstawionych propozycji), to bardziej prawdopodobne niż reelekcja Kaczyńskiego (9 proc.), fotel premiera dla Palikota (7 proc.) czy 3 zł za euro (8 proc.). Ale mniej niż drugie dno recesji (45 proc.) i 4,5 proc. wzrostu polskiego PKB (20 proc.).

Skoro WIG20 ma rosnąć, w co z niego zainwestować? Najlepiej w banki (30 proc. głosów). Ewentualnie w spółki paliwowe (17 proc.). Na spółki medialne stawia 12 proc., na KGHM 11 proc., a na Tepsę tylko 7 proc. Aż 23 proc. wybrało pozycję ‘inne’. Kryją się pod nią: Asseco Poland, Bioton, Cersanit, CEZ i GTC.

Wielu ciągle wierzy rekinom giełdowym. Kogo warto naśladować w 2010 r.? Wydaje się, że Leszkowi Czarneckiemu wybaczono już wpadkę z LC Corp. Stawia na niego co trzeci z odpowiadających. 17 proc. wybrało Romana Karkosika, a 16 proc. Zygmunta Solorza-Żaka. Po 13 proc. zebrali Ryszard Krauze i Jan Kulczyk, który dopiero planuje wprowadzić swoją spółkę na GPW. Najmniej popularny jest Michał Sołowow. Zobacz portfele i indeksy dużych inwestorów.  

Na koniec dobra informacja dla zadłużonych w walutach. Blisko połowa (47 proc.) internautów stawia na kurs euro między 3,5 a 4 zł na koniec 2010 r.  13 proc. liczy nawet na spadek euro poniżej 3,5 zł.  Co dziesiąty widzi wspólną walutę powyżej 5 zł, a 22 proc. prognozuje zachowanie status-quo (euro w przedziale 4 a 4,5 zł).

Za rok będziemy wiedzieli, czy „lud” miał rację.

Zobacz nasze archiwum sond!

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane