W styczniu-lutym tylko 'Gazeta Wyborcza' zwiększyła sprzedaż

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 2005-04-06 17:06

W ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2005 r. na rynku dzienników ogólnopolskich wzrosła sprzedaż jedynie "Gazety Wyborczej"; pozostałe dzienniki - "Fakt", "Super Express", "Rzeczpospolita" - odnotowały w tym okresie spadek sprzedaży - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP).

W ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2005 r. na rynku dzienników ogólnopolskich wzrosła sprzedaż jedynie "Gazety Wyborczej"; pozostałe dzienniki - "Fakt", "Super Express", "Rzeczpospolita" - odnotowały w tym okresie spadek sprzedaży - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP).

Od stycznia do końca lutego 2005 r. średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej"  wyniosła 433 tys. 166 egzemplarzy i była wyższa o 6,47 proc. niż rok wcześniej.

W tym okresie roku średnia sprzedaż "Faktu" była na poziomie 511 tys. 47 egzemplarzy, co oznacza spadek o 13,54 proc, w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. 

Z kolei "Super Express" średnio sprzedawał się w ciągu dwóch pierwszych miesięcy tego roku na poziomie 218 tys. 48 sztuk, czyli o 13,55 proc. niższym niż w porównywalnym okresie 2004 roku.

Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" w okresie od stycznia do końca lutego 2005 roku wyniosła 179 tys. 768 egzemplarzy, co oznacza spadek o 0,54 proc. w stosunku do wyniku z porównywalnego okresu 2004 roku.

W ujęciu rocznym - licząc od lutego 2004 do lutego 2005 r. - również tylko "Gazeta Wyborca" odnotowała wzrost sprzedaży.

Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" wyniosła w lutym 2005 r. 423 tys. 520 egzemplarzy i była wyższa o 1,86 proc. niż w lutym 2004 roku. Jednak pod względem średniej wielkości sprzedaży "Gazeta Wyborcza" zajmowała w lutym drugie miejsce wśród dzienników ogólnopolskich.

Liderem rynku pozostaje "Fakt", którego średnia sprzedaż wyniosła w lutym 529 tys. 367 egzemplarzy - co oznacza spadek o 17,93 proc. wobec lutego 2004 roku. Pierwszy numer tego dziennika ukazał się 22 października 2003 roku.

Średnia sprzedaż "Super Expressu", zajmującego trzecie miejsce pod względem sprzedaży, wyniosła 217 tys. 133 egzemplarzy, co oznacza spadek w stosunku do analogicznego okresu 2004 roku o 12,32 proc.

W lutym nieznacznie - o 1,21 proc. - spadła też sprzedaż "Rzeczpospolitej". Średnia sprzedaż tego tytułu wyniosła 178 tys. 106 egzemplarzy.