Spółka Elona Muska sprzedała w listopadzie w USA około 39,8 tys. aut. To ponad 23 proc. mniej niż rok wcześniej i prawie 30 proc. mniej niż w sierpniu, który był najlepszym miesiącem spółki w tym roku. Spadek sprzedaży Tesli, podobnie jak innych producentów, wynika z zakończenia 30 września programu federalnych ulg podatkowych, sięgających nawet 7,5 tys. USD w przypadku nowych aut, dla kupujących pojazdy elektryczne. Tesla próbowała przeciwdziałać słabnącemu popytowi wypuszczając w październiku tańsze o ok. 5 tys. USD wersje popularnych aut Model Y i Model 3. Według Cox Automotive, popyt na nie był jednak niewystarczający, aby poprawić sprzedaż. Wydaje się natomiast, że zaszkodził sprzedaży droższych modeli.
Cox Automotive wskazał, że spadek pojazdów elektrycznych w USA aż o ponad 41 proc. w listopadzie przyczynił się do zwiększenia udziału Tesli w amerykańskim rynku do 56,7 proc.
