Tesla sprzedała w USA najmniej aut od prawie 4 lat. Tańsze modele nie pomogły

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2025-12-12 13:07

Wprowadzenie tańszych modeli aut elektrycznych nie poprawiło sytuacji Tesli na macierzystym rynku. W listopadzie zanotowała w USA najniższą sprzedaż od stycznia 2022 roku, wynika z szacunków Cox Automotive.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Spółka Elona Muska sprzedała w listopadzie w USA około 39,8 tys. aut. To ponad 23 proc. mniej niż rok wcześniej i prawie 30 proc. mniej niż w sierpniu, który był najlepszym miesiącem spółki w tym roku. Spadek sprzedaży Tesli, podobnie jak innych producentów, wynika z zakończenia 30 września programu federalnych ulg podatkowych, sięgających nawet 7,5 tys. USD w przypadku nowych aut, dla kupujących pojazdy elektryczne. Tesla próbowała przeciwdziałać słabnącemu popytowi wypuszczając w październiku tańsze o ok. 5 tys. USD wersje popularnych aut Model Y i Model 3. Według Cox Automotive, popyt na nie był jednak niewystarczający, aby poprawić sprzedaż. Wydaje się natomiast, że zaszkodził sprzedaży droższych modeli.

Cox Automotive wskazał, że spadek pojazdów elektrycznych w USA aż o ponad 41 proc. w listopadzie przyczynił się do zwiększenia udziału Tesli w amerykańskim rynku do 56,7 proc.