Warta stawia na Facebooka

opublikowano: 12-09-2017, 17:20
aktualizacja: 12-09-2017, 17:25

Ubezpieczyciel uruchomił nowy kanał komunikacji z klientami - Facebook Messengera, przez który można również zgłosić szkodę. Są pierwsi w Polsce.

W kilku prostych krokach można zgłosić szkodę komunikacyjną kontaktując się z Wartą za pomocą smartfona. Na początku rozmowę prowadzi robot, jednak w momencie, gdy pytania okazują się zbyt trudne, do konwersacji włącza się pracownik. 

Warta
Zobacz więcej

Warta fot. Szymon Laszewski/FORUM

- Jesteśmy przygotowani na profesjonalną obsługę. W centrum obsługi klientów pracuje obecnie 5-osobowa załoga, która wspiera chat bota. Jeśli zainteresowanie klientów będzie rosło, w każdej chwili możemy zaangażować do pracy kolejne osoby - mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes Warty. 

Przez Messengera można komunikować się z ubezpieczycielem przez całą dobę. Rozwiązanie jest unikatowe na polskim rynku.  Warto jako pierwsza zdecydowała się wprowadzić możliwość zgłoszenia likwidacji szkody przez aplikację Messenger. 

- W budowę tej strony zaangażowane były osoby z wielu działów firmy, oprócz marketingu także likwidacji szkód, operacji, sprzedaży czy IT - mówi Bogusława Potacka, dyrektor departamentu marketingu i pijaru w Warcie. 

Prace nad uruchomieniem nowego kanału komunikacyjnego trwały dwa miesiące. Dlaczego wybrano akurat Facebooka? Według najnowszych raportów z medium społecznościowego korzysta 11 mln Polaków. - Nie chcemy wykorzystywać Facebooka wyłącznie jako powierzchni reklamowej - tłumaczy wiceprezes. Niezmienne od lat statystyki potwierdzają, że klienci kontaktują się z ubezpieczycielem przede wszystkim w celu likwidacji szkody. Dlatego Warta skupia się na tworzeniu coraz większej liczby kanałów dotarcia. 

Ubezpieczyciel liczą się z tym, że klienci będą wykorzystywać Messengera do składania skarg i zażaleń. - Tutaj chcemy rozwiązywać również tego typu problemy - zapewnia wiceprezes. 

Początek innowacji

Uruchomienie chat bota jest kolejnym etapem procesu wdrażania aplikacji mobilnej, która Warta wprowadziła na rynek na początku roku. Zgłaszając likwidację szkody przez Messengera dane wrażliwe i zdjęcia wymaganych dokumentów, będą przesyłane za pośrednictwem aplikacji mobilnej bezpośrednio do ubezpieczyciela, tak, aby Facebook nie miał do nich dostępu. 

Warta będzie obserwować konwersację klientów przez facebookowy komunikator i rozbudowywać algorytm o nowe funkcje. - Nie stworzyliśmy kombajnu. Podeszliśmy do sprawy, podobnie jak do budowania ścieżek w parku. Zasialiśmy trawnik i zbudowaliśmy główną drogę. Teraz będziemy patrzeć, jak ludzie poruszają się i budować kolejne ścieżki - konkluduje wiceprezes. 

 

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Ubezpieczenia / Warta stawia na Facebooka