Wiosną ruszamy nie tylko w Polskę

opublikowano: 21-03-2014, 00:00

Dziś pierwszy dzień kalendarzowej wiosny — pory roku, która sprzyja krótkim weekendowym wypadom

Polacy nie są narodem podróżników i co roku liczba wybierających się na jakiekolwiek urlopy rośnie w ślimaczym tempie. Najczęściej podawanym powodem nie jest jednak niechęć do wyjazdu z domu, lecz finanse. Badania CBOS ze stycznia 2014 r. wykazały, że w ubiegłym roku w ogóle nie wyjechało na urlop aż 54 proc. ankietowanych, z czego 45 proc. z braku funduszy.

CZESKA PRAGA: Od kilku lat numerem jeden wiosennych wyjazdów Polaków jest — zaraz po Krakowie czy Zakopanem — stolica Czech. Nic dziwnego, skoro na weekendowy city break mamy tam najbliżej i najtaniej. [FOT. ISTOCK]
CZESKA PRAGA: Od kilku lat numerem jeden wiosennych wyjazdów Polaków jest — zaraz po Krakowie czy Zakopanem — stolica Czech. Nic dziwnego, skoro na weekendowy city break mamy tam najbliżej i najtaniej. [FOT. ISTOCK]
None
None

Niewielkie budżety na cele turystyczne powodują również, że jeśli już gdzieś się wybieramy, to raczej w krótką, najwyżej kilkudniową, podróż po Polsce (39 proc. wyjeżdżających), którą zwykle organizujemy sobie sami (92 proc. wyjeżdżających), a pierwsze walizki pakujemy, gdy tylko zacznie przyświecać wiosenne słońce.

Badanie ankietowe potwierdzają statystyki pośredników turystycznych, wspomagających wyjazdy na własną rękę, czyli wyszukiwarki tanich lotów oraz pokojów w hotelach i pensjonatach. — W okresie wiosennym najczęściej latamy po kraju, a widać to od czasu, gdy ceny biletów krajowych znacznie spadły — mówi Aleksandra Jakiel, market manager z greckiej firmy Travelplanet24, prowadzącej w Polsce wyszukiwarkę tanich lotów Tripsta.pl.

Wiosną ubiegłego roku najczęściej wybieranym połączeniem na Tripsta.pl była podróż z Wrocławia do Warszawy.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Wzmożony ruch wiosną obserwują również serwisy pośredniczące w wyszukiwaniu pokojów hotelowych. Dominują pytania o pobyt 2-dniowy w najatrakcyjniejszych turystycznie miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Gdańsku i Zakopanem (top lista zeszłorocznych wiosennych zapytań wyszukiwarki Trivago. pl) oraz w najcieplejszych wiosną stolicach europejskich: Pradze, Atenach, Barcelonie, Paryżu, Rzymie i Lizbonie.

— Wiosenne wyjazdy mają zdecydowanie charakter tzw. city breaków, czyli krótkich weekendowych wypadów. Nasi klienci wybierają wtedy popularne europejskiemiasta, do których można dolecieć w 2-3 godziny i spędzić czas, zwiedzając czy korzystając z cieplejszego klimatu. Wiosna sprzyja tego typu wyjazdom również dlatego, że nie jest to szczyt sezonu, można więc uniknąć tłoku i wysokich cen. Dłuższe wyjazdy zdecydowanie zostawiamy na czas wakacyjny — mówi Kinga Fromlewicz z eTravel, prowadzącej zarówno wyszukiwarkę lotów efly.pl, jak i serwis hotele.pl.

Prym wśród wiosennych wyjazdów wiedzie tzw. długi weekend majowy — papierek lakmusowy dla branży turystycznej, pokazujący zainteresowanie wyjazdami w danym roku. Tegoroczne rezerwacje na ten termin, przypadający w 2014 r. zaraz po Wielkanocy, właśnie się zaczynają, trudno więc przewidzieć, jakie będzie zainteresowanie Polaków. Krajowa turystyka, zwłaszcza w dominującej jako cel wyjazdowy Małopolsce, liczy na odbicie po słabej, bezśnieżnej zimie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Druś

Polecane