Czytasz dzięki

Właściciele e-księgarni zacierają ręce

opublikowano: 07-11-2016, 22:00

Poziom czytelnictwa spada. Tymczasem prawie połowa właścicieli księgarni internetowych uważa, że ich biznes się rozwija.

Aż 63 proc. Polaków w ubiegłym roku nie przeczytało żadnej książki. Dla porównania: w 2014 r. odsetek takich osób wyniósł 58 proc. Także pod względem finansowym branża ma się coraz gorzej — jej przychody spadły z 2,9 mld zł w 2010 r. do 2,3 mld zł w 2015 r. Widać jednak światełko w tunelu — sprzedaż książek przez internet rośnie, a jej wartość dochodzi do 900 mln zł. Nic dziwnego, że w firmach parających się taką działalnością panuje duży optymizm, o czym świadczy badanie zrealizowane przez agencję Cube Research na zlecenie księgarni internetowej ForBooks. Niemal połowa (45 proc.) ankietowanych właścicieli e-księgarni twierdzi, że w mijającym roku mieli większe niż wcześniej obroty i przychody. Na tym nie koniec dobrych wieści: 70 proc. przedstawicieli sektora spodziewasię wzrostu sprzedaży w ich placówkach, a 55 proc. uważa, że sytuacja finansowa ulegnie dalszej poprawie.

— Polacy coraz chętniej kupują książki online. Wynika to ze zmieniających się zwyczajów konsumenckich, ale nie tylko. Działające w sieci księgarnie robią wszystko, by sprostać oczekiwaniom klientów. Tworzą przejrzyste i proste w obsłudze strony WWW. Oferują nowości i bestsellery, a coraz częściej także pozycje niedostępne w tradycyjnych placówkach. Jeśli kupujący mogą na coś narzekać, to na konieczność wyboru spośród dziesiątków tysięcy tytułów — mówi Małgorzata Sieniewicz z ForBooks. Internetową sprzedaż książek napędza coraz większa popularność kanału e-commerce. 

47 proc. Taki odsetek właścicieli e-ksiegarń twierdzi, że sytuacja ich placówki poprawiła się w mijającym roku. Wśród właścicieli e-sklepów taką samą deklarację złożyło 43 proc. ankietowanych przez Cube Research.

25082f04-4285-11ea-b77f-2e728ce88125
Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane