Xiaomi przeskoczyło Apple

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 2021-07-16 10:52

Na pozycję wicelidera wśród producentów smartfonów awansował chiński koncern Xiaomi. Stało się to kosztem Apple. Stawce nadal przewodzi Samsung.

Najnowszy raport opracowany przez firmę Canalys wskazuje, że Xiaomi stało się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie w ciągu II kwartału 2021 r. po tym, jak sprzedaż jego sprzętu wzrosła aż o 83 proc. Pozwoliło to na zdobycie 17 proc. rynku. Największy w nim udział, na poziomie 19 proc. zachował południowokoreański Samsung, zaś pudło zamyka amerykański koncern Apple z wynikiem na poziomie 14 proc.

Eksperci podkreślają, że głównym atutem chińskiego producenta jest niższy koszt, który w porównaniu do oferowanej jakości stanowi ciekawą alternatywę.

Jak wskazuje Canalys, w porównaniu z Samsungiem i Apple, średnia cena sprzedaży Xiaomi jest odpowiednio o około 40 i 75 proc. niższa. Aby móc na dłużej zagościć w topowej trójce, Xiaomi powinno dodatkowo skupić się na zwiększeniu sprzedaży urządzeń z nieco wyższej półki, co może być trudne z uwagi na silną konkurencję jak choćby w przypadku Oppo i Vivo.

Xiaomi w zeszłym kwartale nadspodziewanie dobrze radziło sobie na zagranicznych rynkach. Sprzedaż w Ameryce Łacińskiej podskoczyła o ponad 300 proc., o 150 proc. w Afryce i 50 proc. w Europie Zachodniej.

Sytuacja może zmienić się w drugiej połowie roku, kiedy to dwaj najwięksi gracze Samsung i Apple będą wprowadzać na rynek nowe flagowe modele. W przypadku firmy z logo „nadgryzionego jabłka”, zapowiedziano już zwiększenie produkcji o około 20 proc. do 90 mln sztuk.