Szef chińskiego giganta, który obok elektroniki zaczął rozwijać produkcję pojazdów, podkreślił, że ekspansja poza granicami Chin będzie możliwa dopiero po osiągnięciu większych mocy produkcyjnych i zaspokojeniu popytu krajowego. Obecnie w sprzedaży są dwa modele - sedan SU7 i SUV YU7.
Drugie z wymienionych aut, które stanowi nowość w ofercie, wzbudziło ogromne zainteresowanie konsumentów. Firma poinformowała we wtorek, że oczekiwanie na pojazd może potrwać ponad rok. Tylko w ciągu pierwszych 18 godzin od wprowadzenia YU7 do sprzedaży, które nastąpiło w ubiegły czwartek wieczorem, firma otrzymała około 240 tys. zamówień. Lei Jun zapowiedział, że Xioami podejmie działania dążące do zwiększenia produkcji, ale nie podał konkretnych terminów.
Model SU7, pierwszy samochód elektryczny Xiaomi, sprzedaje się w Chinach lepiej niż Tesla Model 3. W marcu firma deklarowała, że planuje wyprodukować 350 tys. pojazdów w 2025 roku. Wcześniej zakładała, że będzie to 300 tys. sztuk.