Kurs akcji XTB na sesji w środę, 30 października, spadł o 2,7 proc., a więc w tempie zbliżonym do spadku WIG20 (-2,4 proc.). Na sesji w czwartek zmiana może być bardziej dynamiczna, bo wyniki za III kwartał okazały się nieco niższe od konsensu prognoz analityków - według PAP spodziewali się oni 212,1 mln zł zysku, a oczekiwania zawierały się w przedziale 190,1-229,3 mln zł. Wynik sięgnął 203,8 mln zł, natomiast przychody operacyjne wyniosły 470,2 mln zł i były o 67 proc. wyższe r/r.
W trzecim kwartale XTB pozyskało 108,1 tys. nowych klientów (+60,1 proc. r/r), a liczba aktywnych klientów wzrosła o 68,7 proc. r/r do 474,1 tys.
Na koniec września z platformy inwestycyjnej i aplikacji mobilnej XTB korzystało łącznie 1,21 mln klientów w porównaniu z 826 tys. na dzień 30 września poprzedniego roku. Natomiast w dniach 1-29 października do grona klientów dołączyło kolejne 44 tys. nowych inwestorów - poinformowała spółka. 22 września rozpoczęła się kampania marketingowa z udziałem byłego piłkarza Zlatana Ibrahimovicia.