„Cyberpunk 2077” to największa i najważniejsza gra w historii CD Projektu. Na oczekiwaniach wobec tytułu w dużej mierze zbudowana jest obecna wycena producenta gier przekraczająca 38 mld zł. Tytuł, którego premiera była już dwukrotnie przekładana, ma się ukazać w listopadzie. Za „Cyberpukiem 2077” właśnie pierwszy, bardzo ważny kamień milowy, bo gra po raz pierwszy trafiła w ręce branżowych dziennikarzy, którzy mieli cztery godziny na jej przetestowanie. W opisach głównych światowych tytułów dominują pozytywne wrażenia. Dziennikarze chwalą m.in. efektowny świat NightCity, w którym dzieje się gra.
„NightCity jest imponujące. Ma surowy, brudny rodzaj majestatu, a przeciążenie sensoryczne uderza w momencie, gdy wychodzisz na gwarne ulice. To kakofonia gadających obywateli, zapory światła, ciągły szum muzyki, inwazyjne reklamy, odległe odgłosy wystrzałów, dziwne samochody śmigające obok, niesmaczne postacie szukające powodów do kłopotów i bezradni ludzie wzywający pomocy” — napisał portal GameSpot.
Byli też pod dużym wrażeniem rozległości otwartego świata.
„Nawet podczas przechodzenia od jednego zadania do drugiego szybko staje się jasne, że NightCity jest ogromne” — napisał serwis IGN.
„Nawet po czterech godzinach nadal jestem przekonany, że dobrze rozumiem wszystko, co ma do zaoferowania NightCity. Nie mogę się doczekać, kiedy ponownie będę mógł zagrać w »Cyberpunk 2077«” — napisał o swoich wrażeniach dziennikarz na blogu Kotaku.
Większość tytułów jest pod wrażeniem swobody w grze.
„Ta gra ma prawie niedorzeczną swobodę wyboru i dostosowywania. Możesz wyglądać, jak chcesz, rozmawiać i działać, jak chcesz i poradzić sobie z każdą sytuacją na pół tuzina różnych sposobów, do tego stopnia, że podjęcie każdej decyzji może być bardzo przytłaczające” — czytamy w serwisie The Verge.
Według autora opinii ta kombinacja głębi i zakresu będzie niezaprzeczalną siłą tego, co wyprodukował CD Projekt. „Gra ma wszystkie elementy dopracowanego RPG akcji, takiego jak doskonały »Deus Ex« od Square Enix lub klasyczny tytuł Bethesda, a fani »Grand Theft
Auto« poczują się jak w domu, odkrywając NightCity samochodem lub motocyklem” — napisał w serwisie.
Wielu dziennikarzy zwraca uwagę, że choć grało w „Cyberpunka” cztery godziny, to w przypadku tej gry jest to tyle co nic.
„Cyberpunk 2077” to gra polegająca na byciu w świecie i stopniowym kolorowaniu go, zapełnianiu mapy ludźmi, których spotykasz, oraz miejscami, w których się spotykasz. To plac zabaw pełen możliwości i plac zabaw, na który nie mogę się doczekać powrotu w listopadzie” — przyznał autor na Eurogamer.
Podobnie autor w „PC Gamer” twierdzi, że po czterech ekscytujących godzinach w ogromnym otwartym świecie „Cyberpunka 2077” jest głodny bardziej.
„Uderza mnie świadomość, że to wszystko — wszystko, co do tej pory widziałem — to tylko jedna dzielnica. Jeśli reszta miasta jest tak gęsta, warstwowa i pełna rozproszenia, jak to »Cyberpunk 2077«, pochłonie dużą część mojego życia. I na to pozwolę”— napisał dziennikarz czasopisma.
Przedstawicie lokalnej prasy także chwalą tytuł, ale zwracają też uwagę na błędy. „Najambitniejsze RPG ostatnich lat, które wymaga licznych szlifów” — zatytułował artykuł autor magazynu „Komputer Świat”.
„Diament, który wciąż trzeba jeszcze szlifować” — wtóruje portal PPE.
Autorzy wskazują na konieczność optymalizacji oprawy graficznej, warstwy audio oraz przyjazności interfejsu. Nie jest to jednak tylko domeną lokalnej prasy. IGN, którego ogólna opinia jest bardzo pozytywna, miał uwagi do zarządzania ekwipunkiem, a niektóre ekrany i samouczki nazwał denerwująco nieintuicyjnymi. Jednocześni uważa, że większość lub wszystkie z tych problemów CD Projekt do listopada powinien rozwiązać. Pierwsi dziennikarze testowali grę przed tygodniem. „PB” rozmawiał z analitykami, którzy mieli okazję przetestować grę w ostatni piątek. Twierdzili, że wygląda dobrze, i nie dostrzegli tylu błędów, o których można przeczytać w prasie. CD Projekt jest bardzo zadowolony z opinii branżowych dziennikarzy opublikowanych w globalnych previewsach.
— Czytamy je uważnie, uwagi bierzemy sobie do serca. Gra jest bardzo duża, rozbudowana, błędy na tym etapie produkcji to rzecz naturalna. Najbliższe miesiące spędzimy na ich rozwiązywaniu i optymalizacji gry — mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu.
Poinformował, że ustalony na 19 listopada termin premiery gry jest obowiązujący.