Zakupy najlepszą terapią

opublikowano: 17-12-2020, 14:56

Kupowanie w sieci było dla większości Polaków rozrywką, która zastąpiła im wizytę w galerii handlowej.

Dla wielu osób zakupy to coś więcej niż tylko przykry obowiązek. Robione w internecie miały w tym roku przede wszystkim wymiar terapeutyczny – wynika z badania przeprowadzonego przez PayPal i SW Research. Dla niemal 40 proc. ankietowanych były nagrodą za zły dzień, a 57 proc. traktowało je jako rozrywkę zastępującą chodzenie po galerii handlowej. Co piąty nie musiał nawet niczego kupić, by poczuć się lepiej – wystarczyło mu dodanie produktów do koszyka. Niemniej dla aż dwóch trzecich moment potwierdzenia zamówienia jest najbardziej ekscytujący.

– Kupowanie przestało być jedynie prostą codzienną czynnością, a stało się przeżyciem. Konsumenci oczekują dziś zarówno emocjonalnego doświadczenia w trakcie dokonywania zakupów, jak też prostego dotarcia do celu – komentuje Efi Dahan, dyrektor generalny PayPala w Europie Środkowo-Wschodniej i Izraelu.

Istotna jest także kwestia wydatków. Połowa respondentów stwierdziła, że możliwość wypełnienia internetowego koszyka daje im poczucie kontroli nad finansami, a 53 proc. mogłoby kupić nieinteresujący ich produkt tylko dlatego, że jest przeceniony.

60 proc.

Taki odsetek Polaków kupuje online, by poprawić sobie humor...

40 proc.

...taki chętniej czeka na zamówiony produkt niż z niego korzysta...

77 proc.

...a taki czuje się odpowiedzialny .finansowo, gdy kupuje przeceniony towar

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane