Znak towarowy dla Big Maca z kurczakiem unieważniony w UE

Alicja Skiba
opublikowano: 2024-06-05 13:28

McDonald’s stracił prawa do znaku towarowego Unii Europejskiej dla kurczakowych wersji swoich kultowych hamburgerów “Big Mac”. TSUE orzekł, że amerykański gigant fast food nie zrobił wystarczająco dużo, by ubiegać się o wyłączne prawa - przekazał w środę Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Ochrona tradycyjnego Big Maca o smaku wołowym została nienaruszona. Unijny sąd z siedzibą w Luksemburgu orzekł, że McDonald’s nie przedstawił dowodów na używanie etykiety dla produktów z kurczaka przez nieprzerwany okres pięciu lat w krajach członkowskich. Burger składający się z dwóch kawałków kurczaka, sałaty, sera, pikli i bułki sezamowej, jest uważany za specjalną edycję Big Maca w UE.

“Dowody przedstawione przez McDonald’s nie wskazują na zakres używania znaku w związku z tymi produktami, w szczególności w odniesieniu do wielkości sprzedaży, długości czasu w którym znak był używany oraz częstotliwości używania” - wyjaśniono w decyzji.

“Znaczące zwycięstwo dla małych firm”

Sprawa została wszczęta po skargach mniejszego rywala, irlandzkiego Supermac’s, który twierdził, że McDonald’s nie wprowadził znaku towarowego Big Mac do “rzeczywistego użytku” w UE.

“To ważne orzeczenie, które przyjmuje zdroworozsądkowe podejście do kwestii używania znaków towarowych przez duże międzynarodowe koncerny. To znaczące zwycięstwo dla małych firm na całym świecie” - przekazał w oświadczeniu Pat McDonagh, dyrektor zarządzający Supermac’s.