Według dokumentów z grudnia spółka zatrudniała 14861 osób w Ameryce Północnej i Europie. Zwolnieni pracownicy zostali poinformowani o decyzji w czwartek i mają możliwość ponownego zatrudnienia w przyszłości. Rivian nie ujawnił, w których lokalizacjach dokonano cięć.
Ambitne plany Riviana mimo słabnącego popytu
Restrukturyzacja ma zwiększyć efektywność działania przed planowanym na przyszły rok uruchomieniem produkcji SUV-a R2. W tym celu zakład w Normal w stanie Illinois zostanie na trzy tygodnie wstrzymany, aby przygotować linie do wytwarzania nowego modelu.
Mimo spadku popytu na auta elektryczne i zbliżającego się wygaszenia części federalnych ulg podatkowych dla tego segmentu, firma kontynuuje ambitne plany rozwoju. Wznowiono budowę fabryki w Georgii, której koszt szacowany jest na 5 mld USD. Zakład położony 70 km na wschód od Atlanty ma ruszyć w 2028 r. i osiągnąć roczną zdolność produkcyjną na poziomie ok. 200 tys. pojazdów.
Rivian wzmacnia swoją obecność na południowym wschodzie USA, otwierając nowe biuro główne w Atlancie. Jego uruchomienie planowane jest jeszcze w tym roku.
Na spółce, podobnie jak na innych producentach, ciąży również wzrost kosztów związanych z cłami. Jak poinformowała dyrektor finansowa Claire Rauh McDonough podczas konferencji wynikowej w II kwartale, obciążenia te będą oznaczały dodatkowe kilka tysięcy dolarów na każdy samochód do końca 2025 r.