Drugi co do wielkości producent samochodów w Japonii poinformował, że kwartalny zysk operacyjny wyniósł 484,7 mld JPY (3,3 mld USD) w okresie od kwietnia do czerwca, przewyższając średnią prognozę 472,4 mld JPY, zgodnie z sondażem siedmiu analityków przeprowadzonym przez LSEG. Firma utrzymała prognozę rocznego zysku operacyjnego na poziomie 1,42 bln JPY, jednocześnie obniżając przewidywania sprzedaży w Chinach o 21 proc. do 840 tys. pojazdów na ten okres.
Honda poinformowała w zeszłym tygodniu, że globalna sprzedaż pojazdów wzrosła o 2 proc. do 1,9 miliona w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku, głównie dzięki 9-procentowemu wzrostowi sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, które są jej największym rynkiem.
Z kolei w Chinach firma napotkała poważne trudności, odnotowując spadek sprzedaży o 23 proc. do 416 tys. pojazdów. W tym kraju Honda zmaga się z silną konkurencją cenową oraz szybszym niż oczekiwano spadkiem rynku pojazdów z silnikami spalinowymi, jak poinformował dyrektor finansowy Eiji Fujimura podczas konferencji wynikowej.
Na początku lipca Honda ogłosiła, że zamknie fabrykę na największym rynku motoryzacyjnym na świecie oraz wstrzyma produkcję pojazdów w innym zakładzie, w związku z intensywną konkurencją ze strony nowych chińskich marek motoryzacyjnych.
Firma planuje rozpocząć produkcję w dwóch nowych zakładach produkujących pojazdy elektryczne w Chinach, które będą zarządzane we współpracy z dwoma chińskimi producentami samochodów jeszcze w tym roku.