11 bit studios we wrześniu zapowiadało, że w ciągu miesiąca ruszy kampania marketingowa nieogłoszonego jeszcze projektu z portfolio wydawniczego i dotrzymało słowa. Giełdowa spółka właśnie poinformowała, że wyda grę „Indika” — narracyjną przygodę osadzoną w alternatywnej wersji XIX-wiecznej Rosji. Producentem tytułu jest kazachskie studio Odd Meter.
„W Indice gracze wcielają się w tytułową zakonnicę i wyruszą w oszałamiającą, zwodniczą podróż, której celami są poznanie dualności dobra i zła oraz próba zrozumienia tego, że nic nie jest absolutne. W swej istocie >>Indika<< jest grą przygodową z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, łączącą eksplorację z zagadkami środowiskowymi i odrobiną platformówki. Jednak natura gry — przesiąknięta motywami grzechu, smutku i dylematów moralnych — wykracza poza tradycyjne ramy tego medium i przypomina raczej artystyczny film, który zamiast oferować prostą rozrywkę, kwestionuje społeczne normy” — informuje 11 bit studios.
Za producentem gry stoją Rosjanie. W momencie wybuchu wojny w Ukrainie współpraca między Odd Meter a 11 bit studios trwała już od pewnego czasu. Postawiło to zarówno dewelopera, jak też wydawcę w trudnej sytuacji i pchnęło partnerstwo na skomplikowaną drogę.
— Już zanim nasz kraj rozpoczął wojnę, poruszaliśmy w grze tematykę, która mogła skutkować w Rosji pociągnięciem nas do odpowiedzialności karnej. Po 24 lutego sytuacja jeszcze bardziej się skomplikowała. Pobyt w Rosji stał się straszny fizycznie, ale — co najważniejsze — trudny moralnie, dlatego zdecydowaliśmy się wyjechać — mówi Dmitrij Swietłow, reżyser gry i założyciel studia Odd Meter.
Po wybuchu wojny cały 16-osobowy zespół Odd Meter przeniósł się do Kazachstanu.
— Ta dehumanizująca wojna pokazuje, że nasze pragnienie postrzegania świata jako wolnego, cywilizowanego miejsca jest wciąż kruche, a życie mas ludzi w dalszym ciągu jest zależne od wojskowych i politycznych kaprysów. Wiedzieliśmy jednak, że nie możemy mierzyć naszej współpracy z Odd Meter jedynie miarą pochodzenia studia — mówi Rufus Kubica, product management lead w 11 bit studios.
„Indika” będzie dostępna na PC i konsole w I kw. 2024 r. Część wpływów z jej sprzedaży zostanie przekazana na pomoc dzieciom poszkodowanym w wojnie w Ukrainie.