Holding Agora, właściciel podwarszawskiego Rock Radia Mazowsze, chce zwiększyć jego zasięg. Sprzeciwia się temu KRRiT, a konkretnie Włodzimierz Czarzasty, który uważa, że byłoby to wejście na rynek tylnymi drzwiami.
Rysuje się kolejny konflikt na linii Agora—Włodzimierz Czarzasty. Chodzi o należącą do grupy wydawcy „Gazety Wyborczej” rozgłośnię Rock Radio Mazowsze, nadającą z położonego 30 km od centrum Warszawy Nowego Dworu Mazowieckiego (dawne Radio Mazowsze). Nowodworski nadajnik ma małą moc i sygnał Rock Radia jest słabo słyszalny w Warszawie.
— Złożyliśmy w KRRiT wniosek o przeniesienia nadajnika na Pałac Kultury i Nauki. Rada się nie zgodziła, więc zaproponowaliśmy zwiększenie mocy nadajnika — mówi Marek Michalski, zastępca dyrektora pionu radiowego Agory.
Wiele wskazuje jednak na to, że również ten wniosek właściciela Rock Radia przepadnie. Przeciwny jest Włodzimierz Czarzasty, sekretarz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT). Od wtorku nie udało nam się z nim skontaktować, ale osoba blisko związana z KRRiT twierdzi, że uznał on zwiększenie mocy nadajnika za próbę wejścia na rynek tylnymi drzwiami.
— Zgodnie z koncesją, sygnał stacji powinien docierać m.in. do czterech dawnych warszawskich gmin — w tym największej, Centrum — zapewnia Marek Michalski.
Oficjalnie wniosek Agory nie był rozpatrywany.
— Na posiedzeniu z 10 czerwca rada odłożyła ten temat. Nowy termin nie jest znany — mówi Dorota Jasłowska, rzecznik KRRiT.
Decyzja rady będzie kluczowa dla Rock Radia, bo wzmocnienie sygnału otworzyłoby mu drogę do najbogatszego rynku reklamowego. Do Agory należy najbardziej dochodowa lokalna rozgłośnia w Polsce — Radio Pogoda. Jej przychody brutto w 2002 r. wyniosły 20,7 mln zł.
Grupa Agory liczy 28 rozgłośnie lokalne i jest największą grupą lokalnych stacji. Sieć Eska Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych liczy 20 rozgłośni, a tworzą one już nową grupę radiową. W katolickiej sieci Radio Plus działają 24 stacje. Związana z CR Media sieć Ad.point ma 10 lokalnych stacji.