Francusko-holenderski operator chce by doszło do tego do lata.
Obecnie właścicielem linii Alitalia jest CAI, konsorcjum inwestorów, które przejęło bankrutującego przewoźnika w 2008 r. Z kolei CAI jest w części kontrolowane przez Air France-KLM. Udziałowcy Alitalii mogą wykonywać opcję handlowania swoimi udziałami po tym jak z końcem stycznia 2012 r. minął termin ich blokady.
W maju minionego roku, Air France twierdziły, ze prawdopodobnie będą czekać do co najmniej 2014 r. z wykorzystaniem opcji by przejąć Alitalia. Od stycznia 2009 r. posiadają 25 proc. udziałów.
Według gazety, Air France-KLM zaoferowało akcjonariuszom Alitalii sięgającą 20 proc. premię względem tego za ile kupili udziały w 2008 r., prawdopodobnie w formie swoich akcji.
CAI zapłaciło nieco ponad 1 mld EUR za przejęcie Alitalii przed 5-laty.
Włoski przewoźnik wrócił do rentowności w trzecim kwartale 2012 r. notując zysk rzędu 27 mln EUR, po tym jak pierwsze półrocze „spędził” pod kreską. Z kolei zysk w trzecim kwartale 2011 r. wyniósł 70 mln EUR.
Natomiast zadłużenie netto na koniec września 2012 r. wyniosło 923 mln EUR i było wyższe o 61 mln na koniec półrocza.