IPO spółki traktowanej jako najbardziej wartościowy "jednorożec" na świecie, mającej dominującą pozycję w płatnościach online w Państwie Środka może mieć wartość nawet 30 mld USD, co byłoby znacząco większą kwotą wobec oferty IPO rodzimej Alibaby z 2014 r. kiedy to założona przez miliardera Jacka Ma firma pozyskała z rynku w zależności od szacunków od 22 do 25 mld USD. Przebity by też został rekord będący w posiadaniu koncernu Saudi Armaco na poziomie 29,4 mld USD z grudnia zeszłego roku.

Sprzedaż akcji Ant byłaby pierwszym jednoczesnym notowaniem w Hongkongu i na szanghajskim, działającym od roku rynku STAR Market stworzonym na wzór nowojorskiego Nasdaq, wzmacniającym status Hongkongu jako międzynarodowego rynku IPO i pomagającym wzmocnić pozycję STAR jako centrum rynków kapitałowych.
Sam Ant Group, którego 33 proc. udziałów kontroluje Alibaba, planuje pozyskać z IPO przynajmniej 20 mld USD i wejść na parkiet w październiku, co wyceniałoby wartość grupy na poziomie ponad 200 mld USD.
Podczas ostatniej rundy finansowania w grudniu 2018 r. wartość spółki szanowano na około 150 mld USD.
Jedno z agencyjnych źródeł podało, że firma chce sprzedaż od 10 do 15 proc. swoich walorów.
W pierwszym półroczu 2020 r. przychody Ant Group wzrosły w ujęciu rocznym o niemal 40 proc. i wyniosły 72,5 mld juanów (10,5 mld USD). Z kolei zysk zwiększył się aż 12-krotnie do 21,9 mld juanów.
Zgodnie z danymi Ant Group, na koniec czerwca serwis płatnościowy spółki Alipay miał 711 mln aktywnych użytkowników zaś wartość transakcji w chinach przekroczyła poziom 118 bln juanów (17 bln USD).