Biznesowe szanse dla firm podczas Expo w Osace

Sylwester SacharczukSylwester Sacharczuk
opublikowano: 2025-04-09 20:00

Do otwarcia Wystawy Światowej Expo 2025 w Osace, region Kansai, pozostało już tylko kilka dni. Polscy przedsiębiorcy będą mieli wiele możliwości promowania swoich produktów i usług.

Przeczytaj tekst i dowiedz się:

  • jak firmy mogą promować się podczas Expo w Osace
  • które branże są priorytetowe
  • z jakich wydarzeń mogą skorzystać przedsiębiorcy
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Wystawa ruszy w niedzielę, 13 kwietnia i będzie trwała do 13 października. Przez pół roku w Japonii będzie promował się cały gospodarczy świat. Udział w tym największym na świecie wydarzeniu wystawienniczym zapowiedziało 161 krajów oraz 7 organizacji międzynarodowych. Jednak tylko 45 państw będzie miało swoje odrębne narodowe pawilony. Wśród nich jest Polska. Jak poinformowali przedstawiciele Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH), która odpowiada za przygotowania naszego kraju do Expo, nasz pawilon narodowy został odebrany przez organizatorów wystawy we wtorek.

- Uchwała Rady Ministrów dawała nam 165 mln zł na wszystkie koszty związane z Expo, między innymi na program i na budowę pawilonu. Tej kwoty nie zamierzamy przekroczyć nawet o złotówkę. Koszt samego pawilonu będzie zależny od kursu jena. Zakładam, że będzie to 83-86 mln zł. Oczywiście musimy sobie zakładać margines bezpieczeństwa, bo trzeba pamiętać, że jest to teren sejsmiczny – mówi Magdalena Skarżyńska, wiceprezes PAIH.

Wzmocnić wizerunek Polski

Organizatorzy Expo 2025 przewidują, że wystawa przyciągnie około 28 mln odwiedzających.

- Możemy założyć, że większość z nich odwiedzi pawilon Polski. Można się spodziewać nawet 20 mln osób, które trafią do naszego pawilonu i zobaczą ekspozycję. Dzięki Expo chcemy zyskać przede wszystkim wzmocnienie wizerunku Polski na arenie międzynarodowej, a także wzrost zainteresowania naszymi produktami i polską gospodarką. Wystawa światowa to promocja jej potencjału, jak i możliwości poszczególnych regionów. Będą one prezentowały kulturę, dorobek, innowacyjne technologie i swoje kluczowe branże – mówi Jacek Tomczak, komisarz generalny sekcji polskiej Wystawy Światowej Expo 2025 w Osace.

PAIH z myślą o polskich przedsiębiorstwach przygotowała program gospodarczy. Obejmuje on szereg inicjatyw biznesowych, które umożliwią polskim firmom promocję swoich biznesów i wejście na rynki azjatyckie. Najważniejszym elementem promocji gospodarczej podczas Expo będą dwa wydarzenia biznesowe – Polsko-Japońskie Forum Gospodarcze, które odbędzie się 20 maja, oraz Polsko-Japońskie Forum Inwestycyjne, zaplanowane na 30 września. Obu forom towarzyszyć będą wizyty rządowe, misje polskich przedsiębiorców oraz spotkania B2B. Ważnymi wydarzeniami będą również Narodowy Dzień Polski (1 października) oraz Święto Konstytucji 3 Maja, akurat pokrywające się z Dniem Konstytucji Japonii.

Priorytetowe branże

- Warto podkreślić, że mamy wybranych kilka branż, na których będziemy koncentrowali działania promocyjne. Są to branże: agritech, medyczna, farmaceutyczna, kosmetyczna, zielonych technologii, w tym technologii wodorowych, gamingowa oraz IT. Przedsiębiorcy z tych branż będą mogli brać udział w wielu wydarzeniach organizowanych nie tylko na terenie Expo, ale w całej Japonii. Będą się tu odbywały liczne targi, m.in. energetyczne i innowacyjnych technologii – mówi komisarz generalny sekcji polskiej Wystawy Światowej Expo 2025.

Podczas międzynarodowych targów zorganizowane zostaną polskie stoiska narodowe.

- Zwróćmy uwagę, że Expo przychodzi w ważnym momencie. W tym roku mamy 10-lecie naszego partnerskiego porozumienia z Japonią i strategicznej współpracy gospodarczej. Dlatego chcemy pokazać polskie branże, rozwijać relacje z Japonią i tworzyć nowe kontakty biznesowe – mówi Jacek Tomczak.

Program promocji Polski na Expo to ponad 100 wydarzeń – od konferencji i debat po warsztaty i projekty badawcze, realizowane we współpracy z 100 instytucjami partnerskimi, w tym Narodową Agencją Wymiany Akademickiej, Polską Organizacją Turystyczną i Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych.

Szczegóły dotyczące wystawy światowej w Osace, w tym ofertę dla przedsiębiorców zainteresowanych udziałem w wydarzeniu, można znaleźć na stronie: https://expo.gov.pl