Booksy i Versum połączyły biznesy

opublikowano: 14-12-2020, 16:17

Fuzja oznacza, że firmy dotrą do blisko 13 mln salonów urody na świecie.

Booksy, twórca mobilnej aplikacji do rezerwacji dla salonów fryzjerskich, a od niedawna także m.in. banków i operatorów telekomunikacyjnych, oraz Versum, właściciel portalu rezerwacyjnego Moment.pl, ogłosiły połączenie. Od teraz będą działać pod jedną marką – Booksy. Do zarządu rozszerzonej spółki wejdą założyciele Versum – Sebastian Maśka i Paweł Kantyka, obejmując w niej część udziałów (szczegóły nie zostały ujawnione).

Nowy podmiot będzie skupiać dwa obszary - oprogramowanie do zarządzania salonami i marketplace dla sektora urody i fryzjerstwa. Zintegrowana zostanie także baza salonów, a połączony zespół będzie liczył blisko 500 osób.

Z podanych przez Booksy szacunków wynika, że w 2021 r. firma globalnie obsłuży 100 mln wizyt o wartości ponad 10 mld zł. Jak przyznali założyciele spółek, Stefan Batory (prezes Booksy) i Sebastian Maśka, szybkie zwiększanie zasięgu biznesu było główny motorem fuzji.

Szybki wzrost
Szybki wzrost
Razem szybciej możemy stworzyć większą wartość dla klientów i zwiększyć skalę działania na rynkach międzynarodowych – deklarują Sebastian Maśka i Paweł Kantyka (założyciele Versum) oraz Stefan Batory i Konrad Howard (Booksy).
materiały prasowe

Przypomnijmy, że Booksy w ostatnich miesiącach agresywnie zwiększa zasięg. W sierpniu 2020 r. firma poinformowała o przejęciu GoPanache - amerykańskiej platformy o analogicznym profilu.

- Versum jest dużą, stabilną firmą ze znacznym potencjałem wzrostu, która dobrze poradziła sobie z epidemią. Teraz mamy więc do czynienia z zupełnie innym przypadkiem niż przejęcie GoPanache, które było znacznie mniejszą spółką i w obliczu trudnego rynku zadecydowało o wejściu w struktury Booksy – zauważa Michał Rokosz, partner w funduszu Inovo.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Versum to już trzecia w historii Booksy integracja z konkurentem. W 2018 r. start-up przejął także polskiego pioniera w segmencie rezerwacji usług online - serwis Lavito.pl. W sierpniowej rozmowie z „PB” Stefan Batory zapowiadał, że szykuje się do fuzji i przejęć trzech kolejnych spółek na świecie w ciągu 12 miesięcy.

– W budowaniu biznesu typu marketplace łączenie się i przejmowanie konkurentów jest naturalne. Jest znacznie szybsze i efektywniejsze niż walka z konkurencją – mówi Michał Rokosz.

Strategię rozwoju poprzez fuzje i przejęcia można potraktować również jako remedium na wiosenne problemy spółki. Booksy w wyniku pierwszego lockdownu będącego następstwem pandemii koronawisusa musiało się z zmierzyć z czasowym brakiem przychodów niemal na wszystkich rynkach, na których działa. Firma zdecydowała się na redukcję zatrudnienia – o połowę z ok. 300 osób zatrudnionych na świecie. Latem klienci zaczęli powracać, a spółce udało się zdobyć kolejnych klientów. Po odblokowaniu gospodarki w Polsce, do grona użytkowników aplikacji dołączyły m.in. BNP Paribas, Alior Bank, Credit Agricole i ANG Spółdzielnia. W listopadzie - operator telekomunikacyjny Play, który testowo udostępnił swoim klientom możliwość rezerwowania online spotkań w 31 salonach w pięciu polskich miastach.

Booksy jest jednym z najmocniej dofinansowanych przez inwestorów start-upów w Polsce. Jak wyliczył PFR Ventures, spółka w pięciu rundach zebrała ok. 49 mln USD od aniołów biznesu oraz rodzimych i zagranicznych funduszy venture capital. Ostatnia runda została przeprowadzona w 2019 r., jej wartość sięgnęła ok. 115 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane