Biorąc pod uwagę taką samą inwestycję, nowe projekty energii wiatrowej i słonecznej w połączeniu z pojazdami elektrycznymi zasilanymi bateryjnie będą ostatecznie wytwarzać aż siedmiokrotnie więcej użytecznej energii niż samochody benzynowe z ceną ropy zbliżoną do obecnych poziomów, szacuje francuski bank.

Mark Lewis, szef badań nad zrównoważonym rozwojem w zarządzaniu aktywami BNP i autor raportu ocenia, że w perspektywie długoterminowej ropa musiałby spaść do zaledwie 9–10 USD za baryłkę, aby benzyna pozostała konkurencyjna wobec „czystej” energii w transporcie, oraz do 17–19 USD za baryłkę w przypadku oleju napędowego.
Są to spektakularne liczby i sugerują, że ekonomia odnawialnych źródeł energii w połączeniu z pojazdami EV stanie się nieunikniona w ciągu następnej dekady – twierdzi Lewis, podkreślając, że zmiany będą wymagały czasu. Wskazuje, że obecnie przemysł naftowy ma ogromną przewagą nad wiatrem i energią słoneczną. Z ropy naftowej w 2018 r. powstawało około 33 proc. światowej energii podczas gdy z wiatru i słońca zaledwie 3 proc.
Aktualnie notowania baryłki ropy kształtują się na poziomie około 55 USD.