Grupa Carlsberg Polska chce w 2006 roku zwiększać udziały w rynku po tym, jak w 2005 roku osiągnęła 14,3 proc. udziału. Będzie to rok dużych inwestycji - poinformował w środę prezes Carlsberg Polska Marcin Piróg.
W 2005 roku Grupa Carlsberg Polska sprzedała rekordową ilość 4,314 mln hektolitrów piwa, czyli o 7 proc. więcej niż w 2004 roku. "Na 2006 rok przewidujemy dalszy wzrost rynkowy i duże inwestycje" - dodał, nie ujawniając szczegółów.
Carlsberg Polska zakłada też dalszy wzrost wydajności operacyjnej i rentowności, właśnie dzięki inwestycjom w zdolności produkcyjne.
Grupa Carlsberg Polska, w skład której wchodzą browary Okocim, Bosman i Kasztelan, jest trzecim graczem na rynku piwa w Polsce. Liderem pozostaje Kompania Piwowarska, której udziały w rynku na koniec 2005 roku wyniosły 37,1 proc.
Grupa Żywiec nie ujawniła jeszcze wyników za 2005 rok, ale w trzecim kwartale 2005 roku jej udziały oscylowały wokół 34-35 proc.
Wszystkie browary w Polsce sprzedały w 2005 roku 30,27 mln hektolitrów piwa, czyli o 5,1 proc. więcej niż w 2004 roku. Według szacunków branży w 2006 roku wzrost sprzedaży może wynieść 2-3 proc.