CCC odpiera zarzuty Ningi Research (RELACJA)

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2025-10-16 14:59

Raport Ningi Research jest nieprawdziwy i ma na celu odniesienie zysku z krótkich pozycji - podkreśla spółka. Zapraszamy na relację z konferencji prasowej.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

16:42 Spotkanie dobiegło końca, notowań giełdowych istotnie nie zmieniło - kurs pod koniec sesji spadał o 5 proc.

16:22 Meble sprzedane sklepom (przychody poniżej 100 mln netto) przyniosły 16 mln zł marży, to nasza inwestycja w rozwój tych sklepów, które teraz podnajmujemy.

- Tyle, ile będzie sklepów, tyle też będziemy musieli "zasponsorować" mebli. To jednak biznes, który przyniesie w przyszłym roku 200 mln zł zysku - przekonuje Dariusz Miłek.

16:19 Szacuję, że EBITDA na tej współracy od początku działalności to 50-60 mln zł, a nie 267 mln zł, jak podano w raporcie - Łukasz Stelmach.

15:58 "Drobna kwota przeterminowanych zobowiązań dotyczy MKRI" - Łukasz Stelmach.

15:57 W wynikach III kw. będzie widoczny wyraźny spadek zapasów - zapewnia Łukasz Stelmach.

15:55 Po przejęciu kontroli nad MKRI cały towar będzie naszą włąsnością. Widzę, jakie towary wjeżdżają, widzę, jaką wystawimy cenę detaliczną. Myślę, że będzie to jeden z najlepszych moich pomysłów biznesowych. Dajcie nam czas, za kwartał-dwa zobaczycie efekty - uważa Dariusz Miłek.

15:54 Raport Ningi to bullshit, żaden z tematów tam podjętych nie jest prawdą - mówi szef CCC.

15:50 Łukasz Stelmach: Wyniki MKRI są ujemne, co wynika z wyprzedaży towaru historycznego. Z końcem IV kwartału Worldbox będzie konsolidowany, zastanowimy się, jak podejść do raportowania III kwartału.

Do tej pory CCC nie pokazywało wyników tej spółki.

Dariusz Miłek: Bardzo wierzę w model Worldboxa, bo klient będzie tu kupować więcej niż w CCC.

15:32 Kilka pytań i odpowiedzi nt MKRI.

  1. Po co przejęcie MKRI? Dariusz Miłek: Kupujemy już istniejący obrót (130 sklepów), pewnego rodzaju kompetencje. Uznaliśmy półtora roku temu, że będzie nam łatwiej uzyskać licencje dla wielu marek. Kiedy szedłem z HalfPrice, to mi nie szło z licencjami. Kiedy pokazałem Kaes, który sprzedawał ubrania, to udało mi się pozyskać licencje. Kupiłem też biuro, magazyn. Uważam, że to był dobry biznes na start, zwłaszcza że nie musieliśmy za to płacić. Pomogliśmy to zrestrukturyzować, porozliczano stare tematy. Myślę że szybko zobaczymy tam 1 mld zł obrotów.
  2. Łukasz Stelmach: Wchodząc w strategiczną współpracę franczyzową ważne było, aby po drugiej stronie był niezależny, wiarygodny podmiot, abyśmy mieli zabezpieczoną możliwość przejęcia kontroli. Dlatego w akcjonariacie jest kancelaria, z którą współpracujemy od lat. Pełnomocnictwo zostało udzielone, aby przeprowadzić walne, na którym podejmowane są decyzje techniczne, a nie strategiczne.
  3. Przepływ gotówki za towary do CCC? Dariusz Miłek: Jesteśmy po badaniu przez biegłego, nic nie zostało podważone, podmiot płaci w miarę na bieżąco w terminach, które dostaje od firmy. Łukasz Stelmach: Aktualne saldo przeterminowanych należności to kilkanaście mln zł, zdarzają się minimalne opóźnienia. W należnościach ponad 40 proc. to koszty remontów/mebli wykonanych za pieniądze CCC. Zostały wykonane usługowo dla sklepów francyzowych.

15:21 CCC: Ningi Research to podmiot, który nie ma siedziby, nikt się nie podpisuje pod tym materiałem. Rozważamy podjęcie kroków prawnych.

15:19 Przejęcie MKRI: kupujemy kompetencje, ludzi, którzy potrafią sprzedawać.

15:16 Skąd się biorą należności? Podkreślę, że współpracujemy z dwiema spólkami: kaes i Worldbox. Więcej niż 100 mln wynika z zakupu sprzętu (mebli) i remontów sklepów i to jest zabezpieczenie należności. Zgodę UOKiK powinniśmy dostać w najbliższych tygodniach. Długi nie będą długami, bo będą wewnątrz grupy - Dariusz Miłek.

15:13 Wątek powiązań osobowych. Łukasz Stelmach: podejmując współpracę z podmiotem franczyzowym oczekiwaliśmy możliwości zabezpieczenia nabycia dodatkowych udziałów poprzez dopuszczenie niezależnego, zewnętrznego inwestora. Dopuszczono spółkę inwestycyjną, a teraz wystąpiliśmy o zgodę UOKiK i po jej uzyskaniu przejęcie będzie zrealizowane za symboliczną kwotę rzędu 1 mln zł.

Do CCC należy 10 proc., a wniosek do UOKiK dotyczy kupna 41 proc.

To, że pracownicy kancelarii prawnej występują na stanowiskach w spółce nie przesądza, że my na nich wywieramy wpływ - dodaje Łukasz Stelmach.

15:10 Dane o wpływie MKRI na EBITDA w wysokości 270 mln są absurdalne, bo marży towarowej od początku wspólpracy mamy 122 mln zł - mówi Łukasz Stelmach, CFO CCC.

15:09 W spotkaniu bierze udział prawie 360 osób.

15:08 Tylko w tym tygodniu otwieramy 17 sklepów - mówi Dariusz Miłek, odnosząc się do zarzutu zbyt wolnego tempa ekspansji. Takie tempo powinno być do końca roku, wszystko wymaga organizacji. Otworzymy 325 tys mkw., do tej pory 160 tys., ale całą resztą otworzymy w pozostałej części roku obrotowego (do końca stycznia 2026).

15:07 MKRI to podmiot, który działa na zasadzie franczyzowej, nie mieliśmy sprzedaży hurtowej. Marża towarowa od początku roku wyniosła 91 mln zł.

Reebok, o którym mowa jest w raporcie, ma sprzedaż od początku roku sięgającą 287 mln zł i 191 mln zł marży, czyli 66 proc. Świadczy to, że nie jest to podupadająca marża - mówi Dariuz Miłek.

15:05 Powtarzam, że raport jest nierzetelny, pisany na kolanie i nakierowany na zarobek na krótkiej sprzedaży - mówi Dariusz Miłek, prezes CCC. Raport jest mocno zmanipulowany, wszystkie tezy są wyssane z palca.