Dilerzy aut są pesymistami

DI
opublikowano: 09-12-2008, 10:12

Prawie 2/3 dilerów pesymistycznie ocenia szanse zwiększenia sprzedaży samochodów w 2009 r., co stanowi prawie dwukrotny wzrost w stosunku do roku ubiegłego – wynika z raportu „Badanie rynku dilerów samochodów osobowych” firmy PricewaterhouseCoopers.

Czynnikami najbardziej negatywnie wpływającymi na biznes dilerów pozostają: import aut używanych oraz brak korzystnych dla rozwoju sektora uregulowań podatkowo-prawnych.

Aż 65 proc. ankietowanych uważa, że szanse na zwiększenie obrotów salonów są w najbliższym czasie niewielkie, podczas gdy w roku 2007 twierdziło tak 37 proc. badanych. Tylko jedna piąta respondentów ma obecnie nadzieję, że sprzedaż w ich salonach wzrośnie.

Pytani o perspektywę najbliższych 5 lat, dilerzy wykazują już znacznie więcej optymizmu - ponad 60 proc. pozytywnie ocenia szanse wzrostu sprzedaży samochodów w perspektywie średniookresowej, co jest zbliżone do poziomu deklarowanego w roku ubiegłym. 

W stosunku do roku ubiegłego, praktycznie nie zmienił się procent respondentów rozważających wyjście z branży motoryzacyjnej (2 proc. w 2008 r. w stosunku do 1 proc. w 2007 r.), a co więcej - liczba ankietowanych przekonanych o pozostaniu na rynku nawet nieznacznie wzrosła (z 78 do 80 proc.).

W załącznikach pełne komentarze PwC.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane