DM BOŚ podniósł wycenę akcji Digital Network. "Skokowy wzrost zysku na akcję w 2026 r."

Stanisław BorawskiStanisław Borawski
opublikowano: 2025-12-01 11:24

Mikołaj Stępień, analityk DM BOŚ, podwyższył cenę docelową lidera rynku reklamy cyfrowej w horyzoncie 12-miesięcznym o 42 proc. do 160 zł.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

* Dlaczego akcje Digital Network urosły o 167% i czy to koniec ich rajdu?

* Jak przejęcie Braughman Group Media Outdoor wpłynie na wyniki spółki w 2026 roku?

* Kiedy Digital Network może zacząć wypłacać znacząco wyższe dywidendy i ile wyniesie w 2026 r.?

* Co napędza rekordowy wzrost rynku reklamy DOOH i jak Digital Network wykorzystuje ten trend?

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

167 proc. - o tyle urosły akcje Digital Network od początku roku i to nie będzie koniec rajdu, twierdzi Mikołaj Stępień, analityk DM BOŚ. Przejęcie Braughman Group Media Outdoor powinno istotnie zwiększyć skalę działalności i znacząco poprawić wyniki spółki w 2026 r., argumentuje ekspert.

Połączenie sił

"Zakładamy skokowy wzrost przychodów, EBIT i  zysku na akcję, jednocześnie umiarkowany poziom długu i szybki spadek wskaźników zadłużenia w kolejnych latach, a także wyraźny potencjał do wzrostu dywidend od 2027 roku." - pisze ekspert w raporcie z 30 listopada.

Szacuje, że skonsolidowane przychody spółki mogą wzrosnąć o 150 proc. r/r, zysk EBIT o 80 proc., a zysk na akcję 50 proc. Ekspert oczekuje też dywidendy w 2026 r. na poziomie 2 zł za akcję. Specjalista początkowo prognozował 6 zł za akcję, ale po przejęciu BGMO spółka zrezygnowała z wypłaty zaliczki na dywidendę w grudniu br.

"To zrozumiałe wobec nadchodzących kolejnych transzy płatności za przejęcie. Począwszy od 2027 roku, gdy Spółka będzie już po pierwszym pełnym roku konsolidacji BGMO, a jednocześnie zadłużenie, zgodnie z naszymi szacunkami, zacznie szybko się obniżać, poziom dywidend może wyraźnie wzrosnąć." - pisze Mikołaj Stępień.

Lider rynku

Digital Network działa na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH) przez spółkę zależną Screen Network, zarządzającą siecią 20 tys. ekranów reklamowych LED oraz LCD. Reklama zewnętrzna jest drugą najszybciej rosnącą po internecie, podkreślają analitycy biura maklerskiego BNP Paribas. Zdaniem ekspertów trend cyfryzacji reklamy oraz zwiększający się popyt na interaktywne kampanie sprawił, że rynek DOOH wzrósł w 2024 r. o ponad 30 proc. r/r, a bieżący rok może być rekordowy.

Artykuł jest streszczeniem rekomendacji wydanej 30 listopada w ramach giełdowego programu PWPA.

Raport DM BOŚ

Pobierz PDF