Gra DNF Mobile przewodzi tej liście, z zarobkiem aż o 45 mln USD większym niż kolejny tytuł, Honor of Kings. Jednakże, jeśli wykluczymy Chiny, to najwięcej w lipcu zarobiła gra Royal Match, która przyniosła ponad 105 mln USD z zakupów w aplikacji.
Roblox po raz pierwszy przekroczył próg 100 mln USD w lipcu, co jest również najlepszym wynikiem w historii. Trzeci największy zarobek w czerwcu, zanotowany przez grę LastWar, zaliczył spadek w ujęciu miesięcznym o około 4,6 mln USD. W lipcu tytuł ten spadł na piąte miejsce z łącznymi przychodami wynoszącymi 91,6 mln USD, co jest pierwszym przypadkiem, gdy gra nie odnotowała wzrostu miesięcznych przychodów od czasu, gdy zaczęła nabierać rozpędu w listopadzie 2023 roku. Z kolei PUBG Mobile ponownie rośnie po trzech kolejnych miesiącach spadków, które spowodowały, że przychody spadły z 119 mln USD w marcu do 77 mln USD w czerwcu. Lipcowy wynik bliski 90 mln USD wciąż jednak pozostaje znacznie poniżej średnich miesięcznych zarobków tej popularnej gry battle royale od firmy Tencent.
Gra King’s Candy Crush Saga od marca generuje stabilne przychody w granicach 85-88 mln USD miesięcznie, a wynik z lipca idealnie wpisuje się w ten trend (86,9 mln USD). W przyszłości może jednak dojść do spadku tych przychodów, jeśli King zdecyduje się na przeniesienie części graczy do swojego własnego sklepu internetowego, co mogłoby zmniejszyć zależność od tradycyjnych platform takich jak Xbox.
Monopoly Go notuje spadek przychodów z zakupów w aplikacjach przez cztery kolejne miesiące, po szczycie w marcu, kiedy gra zarobiła 132 mln USD. Lipcowy wynik wynoszący 83,5 mln USD jest najniższym miesięcznym wynikiem od lipca 2023 roku, krótko po premierze gry. Hasbro przyznało, że zarobki Monopoly Go były „nieco niestabilne” i ostrożnie prognozowało wyniki gry na resztę roku podczas niedawnej telekonferencji finansowej (w której również poinformowano, że gra przekroczyła 3 mld USD przychodu).
Tymczasem Whiteout Survival kontynuuje wzrost, notując kolejny rekordowy miesiąc pod względem przychodów z zakupów w aplikacji: 78,7 mln USD. Listę top 10 zamyka natomiast gra Pokémon Go, która awansowała o sześć miejsc i ponad dwukrotnie zwiększyła swoje czerwcowe przychody z zakupów w aplikacjach, osiągając 71,5 mln USD w lipcu. Większość tych przychodów wynikała z fali działań na żywo i wydarzeń, które miały miejsce podczas Pokémon Go Fest w ubiegłym miesiącu.
Zestawienie gier mobilnych z najwyższymi przychodami z zakupów w aplikacjach:
- DNF Mobile - 159,7 mln USD
- Honor of Kings - 115 mln USD
- Royal Match - 105,1 mln USD
- Roblox - 100,9 mln USD
- LastWar: Survival - 91,6 mln USD
- PUBG Mobile - 89,2 mln USD
- Candy Crush Saga - 86,9 mln USD
- Monopoly Go - 83,5 mln USD
- Whiteout Survival - 78,7 mln USD
- Pokémon Go - 71,5 mln USD