Gino Rossi rozważy podniesienie prognozy na 2006 rok po I półroczu

Internetowy Dom Maklerski SA
opublikowano: 2006-06-26 11:17

Producent i dystrybutor obuwia Gino Rossi, który w poniedziałek zadebiutował na warszawskiej giełdzie, rozważy podniesienie prognozy na 2006 rok, gdy będą znane wyniki za pierwsze półrocze, zapowiada prezes Gino Rossi Maciej Fedorowicz.

Producent i dystrybutor obuwia Gino Rossi, który w poniedziałek zadebiutował na warszawskiej giełdzie, rozważy podniesienie prognozy na 2006 rok, gdy będą znane wyniki za pierwsze półrocze, zapowiada prezes Gino Rossi Maciej Fedorowicz.

„Nasza prognoza przewiduje minimum 6,5 mln zł zysku netto. Myślę, że po półroczu jest możliwa korekta prognozy w górę” – powiedział Fedorowicz dziennikarzom podczas uroczystości debiutu na GPW.

Prognoza Gino Rossi na 2006 rok zakłada osiągnięcie 6,47 mln zł zysku netto, 10,89 mln zł zysku operacyjnego przy 112,33 mln zł przychodów. W ub. roku spółka miała 1,97 mln zł zysku netto, 6,08 mln zł zysku operacyjnego oraz 94,73 mln zł przychodów.

Fedorowicz poinformował, że pozyskane przez spółkę z rynku 36 mln zł to na razie wystarczające środki na jej rozwój, ale w najbliższej przyszłości firma nie wyklucza kolejnych emisji.

„Myślę, że nie jest to nasza ostatnia emisja. Jeżeli pojawią się okazje do wejścia w alianse czy okazje do przejęć przeprowadzimy kolejne emisje. Ale na razie za wcześnie mówić o szczegółach” – powiedział Fedorowicz.

Oferta publiczna Gino Rossi objęła 3 mln akcji nowej emisji serii C i była podzielona na dwie transze. Dla inwestorów instytucjonalnych spółka przeznaczyła 2,2 mln akcji, zaś transza otwarta objęła 800 tys. akcji. Redukcja w transzy przeznaczonej dla inwestorów indywidualnych nieuczestniczących w book-buildingu wyniosła 95,87%, a dla uczestniczących w budowie księgi popytu 91,74%.

Prezes Gino Rossi powiedział, że w najbliższych latach wszystkie zyski spółka będzie przeznaczała na rozwój, przede wszystkim na powiększanie sieci salonów sprzedaży, a dywidenda nie będzie wypłacana.

Gino Rossi planuje przeznaczyć 85% wpływów z emisji na rozwój sieci sprzedaży, a więc otwarcie i wyposażenie nowych salonów. w latach 2006-2008 w Polsce mają powstać co najmniej 24 salony firmowe, a za granicą – głównie w Niemczech – co najmniej 20. Cała sieć sprzedaży marki Gino Rossi liczy teraz 87 salonów. Większość z nich to salony firmowe.

Pozostałe środki pozyskane z rynku zostaną przeznaczone na budowę hali magazynowej i centrum logistycznego (ok. 10% wartości emisji), zakup maszyn obuwniczych (3%) oraz opracowanie i wdrożenie systemu informatycznego wspierającego zarządzanie (2%).

Prawa do akcji Gino Rossi zadebiutowały w poniedziałek na GPW ceną 12,45 zł, czyli 3,75% powyżej ceny emisyjnej, która wynosiła 12 zł. O godzinie 11.05 kurs PDA Gino Rossi rósł o 0,8 % do 12,10 zł.