Google będzie walczyć z obrazami stworzonymi przez sztuczną inteligencję. Dwa nowe narzędzia Google

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2023-05-15 10:40

Google dodało dwie nowe funkcje do swojej wyszukiwarki obrazów, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się dezinformacji. Jest to ważne szczególnie teraz, gdy narzędzia sztucznej inteligencji sprawiły, że tworzenie fotorealistycznych podróbek stało się łatwiejsze niż kiedykolwiek – podaje agencja Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Hebi B./Pixabay

Pierwsza nowa funkcja firmy Alphabet (odpowiadającej za wyszukiwarkę Google) została nazwana „informacjami o tym obrazie” i zawiera dodatkowy kontekst, na przykład kiedy obraz po raz pierwszy został zindeksowany przez Google, czy gdzie pierwszy raz pojawił się online. Celem jest pomoc użytkownikom w określeniu oryginalnego źródła, a także kontekstualizacja obrazu, wraz z wszelkimi dowodami na ingerencje sztucznej inteligencji.

Druga funkcja polegać będzie na tym, że Google oznaczy każdy obraz wygenerowany przez sztuczną inteligencję. Zadzieje się to dzięki współpracy z firmami takimi jak Midjourney czy Shutterstock.

Pochodzenie obrazów online jest coraz większym problemem w dobie sztucznej inteligencji, a kilka startupów pracuje nad stworzeniem narzędzi do weryfikacji i uwierzytelniania. Na przykład firma Truepic, wspierana przez Microsoft, oferuje systemy gwarantujące, że obraz nie został zmanipulowany przez sztuczną inteligencję. Nowe funkcje Google, które zostaną wprowadzone w ciągu tego roku, są stosunkowo mniej zaawansowane technologicznie, chociaż mogą mieć większy pozytywny wpływ przy wystarczającym wsparciu ze strony branży technologicznej.