Grupa Infor podtrzymuje prognozę podwojenia zysku w 2005 r.

Polska Agencja Prasowa SA
20-10-2005, 15:28

Grupa wydawnicza Infor, która planuje ofertę publiczną w drugim półroczu 2006 r., podtrzymuje plany podwojenia zysku netto i wzrostu przychodów powyżej 10 proc. na koniec 2005 r. Spółka wyda do końca tego roku dwa nowe magazyny o tematyce podatkowej i księgowej.

Grupa wydawnicza Infor, która planuje ofertę publiczną w drugim półroczu 2006 r., podtrzymuje plany podwojenia zysku netto i wzrostu przychodów powyżej 10 proc. na koniec 2005 r. Spółka wyda do końca tego roku dwa nowe magazyny o tematyce podatkowej i księgowej.

"Podtrzymujemy nasze plany tegorocznych wyników finansowych. Są one w dużej mierze uzależnione od jesiennej prenumeraty, która jest w tym roku duża, sądzimy więc, że przychody wzrosną o więcej niż 10 proc. w stosunku do ubiegłego roku" - powiedział PAP w czwartek rzecznik spółki Marcin Malinowski.

W 2004 roku Grupa Wydawnicza Infor miała 142,3 mln zł przychodów i 4 mln zł zysku netto, podczas gdy rok wcześniej zanotowała 128,6 mln zł przychodów i 3,1 mln zł zysku netto.

Na ten rok spółka planowała przejęcia dwóch firm z branży.

"Trwają bardzo intensywne prace zmierzające do finalizacji przejęć. Jesteśmy bardzo blisko końca" - powiedział Malinowski. Jak wyjaśnił, są to spółki z "branży, w której porusza się Infor, który poza działalnością wydawniczą prowadzi innego rodzaju działalności, jak szkolenia czy media elektroniczne".

W ciągu kilku najbliższych lat Infor chce wydać na akwizycje kilkanaście milionów złotych ze środków własnych i z oferty publicznej.

Infor planuje też do końca tego roku wydać dwa nowe czasopisma profesjonalne. "Nowe tytuły będą zawarte w ofercie na przyszły rok, ale jeszcze przed końcem tego roku może wyjść pierwszy numer. Jeden z magazynów będzie miesięcznikiem, drugi dwutygodnikiem" - powiedział Malinowski. Nie podał, jaki jest planowany nakład nowych magazynów. Zdaniem rzecznika będzie on zależny od prenumeraty.

Grupa Wydawnicza Infor wydaje czasopisma o tematyce prawnej, gospodarczej, podatkowej, a także z zakresu ubezpieczeń i zarządzania. W ofercie ma obecnie około 20 czasopism, a także trzy wydawnictwa segregatorowe, książki, niemal 20 produktów elektronicznych oraz szkolenia. Infor przygotowuje także dwie, codzienne audycje radiowe dla 45 stacji lokalnych oraz program telewizyjny dla kanału TV 4.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Grupa Infor podtrzymuje prognozę podwojenia zysku w 2005 r.