Grupa Żabka planuje otwierać po ok. 1,3 tys. sklepów rocznie przez kilka lat

PAP
opublikowano: 2025-10-27 13:34

Grupa Żabka, która w poniedziałek otworzyła w Krakowie swój 12-tysięczny sklep w Polsce, zamierza w najbliższych kilku latach utrzymać tempo rozwoju zakładające uruchamianie ok. 1,3 tys. placówek rocznie. Firma szacuje, że potencjał rynku w naszym kraju to ok. 20 tysięcy sklepów pod szyldem Żabka.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Jak ocenił Adam Manikowski, szef jednostki biznesowej Żabka Polska, otwarcie 12-tysięcznej placówki jest krokiem milowym dla spółki i dowodem na jej dynamiczną ekspansję w Polsce.

- Otwieramy zgodnie z deklaracjami ok. 1,3 tys. sklepów rocznie (...) i to tempo przez kilka lat zostanie utrzymane – powiedział Manikowski dziennikarzom w Krakowie.

Zaznaczył, że Żabka jest najszybciej rozwijającą się siecią handlową na rynku i tę pozycję zamierza dalej utrzymywać. Według wiceprezesa, spółka szacuje potencjał polskiego rynku na około 20 tysięcy sklepów pod szyldem Żabka.

- To pokazuje też jak format Żabki się zmienia i jesteśmy w stanie obecnie funkcjonować w wielu lokalizacjach, w których jeszcze kilka lat temu nie planowaliśmy być – obecnie jesteśmy czymś więcej niż tylko sklepem, to jest także gastronomia czy centrum usług – zaznaczył przedstawiciel spółki.

Jak dodał, sklepy sieci prowadzi ponad 10 tysięcy franczyzobiorców, bezpośrednio i pośrednio tworzy ona ponad 60 tysięcy miejsc pracy w Polsce.

- To pokazuje jak ważną częścią jesteśmy nie tylko lokalnej społeczności, ale też gospodarki w Polsce – podkreślił Manikowski.

Grupa Żabka informowała w sierpniu, że jej przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2025 r. wzrosły o 14,7 proc. do 12,8 mld zł, zysk brutto wyniósł 2,1 mld zł, a skorygowany wynik EBITDA 1,654 mld zł.