Hoop, producent napojów, złożył w KPWiG prospekt emisyjny. Spółka planuje emisję akcji za 5-10 mln zł dla pracowników i dotychczasowych akcjonariuszy.
— Pieniądze z emisji zostaną przeznaczone na środki obrotowe — mówi Marek Jutkiewicz, wiceprezes Hoopa.
Spółka chce w grudniu zadebiutować na CeTO, a w połowie przyszłego roku na GPW. Debiut giełdowy jest uzależniony od koniunktury.
W przyszłości rozważana jest większa emisja na co najmniej 100 mln zł. Pozyskane z niej środki miałyby zostać przeznaczone na przejęcia innych firm.
Hoop spodziewa się, że ten rok zamknie 24 mln zł zysku netto przy przychodach 340 mln zł. Zarząd podaje, że w przyszłym roku zysk i przychody firmy mogą wzrosnąć o nawet 20 proc.
Kapitał zakładowy spółki skupiony jest w rękach trzech akcjonariuszy: Dariusza Wojdygi (49,36 proc.), Marka Jutkiewicza (32,91 proc.) i Hoop (17,73 proc.).