Projektowanie Strefy Tenisa
Strefa Tenisa to sklep tenisowy stworzony z pasji do tenisa. Jego początki sięgają 2006 r., kiedy dwóch braci postanowiło sprzedawać produkty tenisowe w punkcie przy kortach. Pomysł przyjął się na tyle dobrze, że kilka lat później powstał salon tenisowy, a następnie sklep internetowy. Rozwój tenisa w Polsce, sukcesy polskich tenisistów oraz wzrost ekonomiczny przyczyniły się do popularyzacji tego sportu, co korzystnie wpłynęło na rozwój Strefy Tenisa. Po kilku latach od rozpoczęcia działalności firma posiadała już dwa salony tenisowe w Warszawie oraz największy sklep internetowy w Polsce: strefatenisa.com.pl.
Biznes tenisowy Strefy Tenisa rozrastał się, a do zespołu dołączył trzeci brat oraz kilku ważnych specjalistów, którzy wnieśli świeże pomysły. Najważniejszym było zbudowanie strategii rozwoju marki i jej ekspansja graniczna. Przed tym jednak skupiliśmy się na poprawie doświadczeń zakupowych naszych klientów w internecie. Stworzyliśmy całkowicie nową stronę internetową, wybierając narzędzie, które pozwoli nam na skalowanie działalności nie tylko w Polsce, lecz również za granicą. Powołaliśmy do życia markę Tennis Zone, która będzie reprezentowała nas poza granicami Polski.
Sprzedaż zagraniczna Tennis Zone rozpoczęła się od krajów bałtyckich: Litwy, Łotwy i Estonii. Od podstaw uczyliśmy się, jak zaprezentować naszą markę i produkty zagranicznym klientom. Budowaliśmy procesy wewnątrz firmy, tak by mogła zdrowo rosnąć. Mieliśmy potencjał ludzki, ale brakowało nam przestrzeni. Szybko okazało się, że potrzebujemy więcej miejsca w biurze oraz magazynie. Zaczęliśmy mierzyć się z nowymi wyzwaniami, jak przeprowadzka do nowego magazynu, budowa nowych procesów logistycznych, księgowych czy obsługi klienta.
Klucz do sukcesu? Wartości, wiedza, doświadczenie
Nasze podejście do cross-border opiera się na trzech kluczowych elementach: zespół, pasja i zaufanie. Zespół jest sercem firmy. Każdy sukces to wynik wspólnej pracy i zaangażowania. Pasja napędza nasze działania, dając energię do ciągłego rozwoju i pokonywania wyzwań. Zaufanie jest fundamentem naszych relacji z klientami i partnerami biznesowymi, budowanym przez lata rzetelnej pracy i uczciwości.
Każdy kolejny krok w cross-border to nowa wiedza i doświadczenia. Nauczyliśmy się, że bliskość geograficzna i pozorne podobieństwa kulturowe nie gwarantują sukcesu. Każdy kraj to odmienna kultura, która przekłada się na różne zachowania konsumenckie. Uczyliśmy się, jak obsługiwać nowych klientów, jak dostosować procesy płatności, dostaw i zwrotów do każdego nowego rynku. Zrozumienie i adaptacja do lokalnych potrzeb i zwyczajów konsumenckich były kluczowe dla sukcesu. Do naszej strategii marketingowej dodaliśmy również współpracę z lokalnymi influencerami i partnerami biznesowymi, co pozwoliło nam budować zaufanie i rozpoznawalność marki na nowych rynkach. Organizujemy także wydarzenia tenisowe i wspieramy lokalne inicjatywy sportowe, co dodatkowo umacnia naszą pozycję i relacje z klientami.
Od sklepiku przy kortach, poprzez zdobycie pozycji lidera w Polsce, aż do stania się kluczowym graczem na rynku europejskim, zdobyliśmy zaufanie tysięcy klientów oraz dziesiątek dostawców. Przez cztery lata naszej przygody z cross-border otworzyliśmy się na klientów z 15 krajów europejskich. Ekspansja międzynarodowa to skomplikowany proces, który wymaga elastyczności, analizowania każdego kroku i gotowości na porażki. Każdy rynek stawiał przed nami indywidualne wyzwania, ale dzięki naszej elastyczności i ciągłemu doskonaleniu byliśmy w stanie im sprostać.
Strefa Tenisa i Tennis Zone pokazują, że sukces jest możliwy dzięki przemyślanej strategii, współpracy z lokalnymi partnerami oraz nieustannemu rozwojowi. Każdy rynek jest inny i potrzebuje indywidualnego podejścia, ale wyciągając wnioski z porażek i ciesząc się z sukcesów, można osiągnąć prawdziwego Wielkiego Szlema w e-commerce.
