Zakończenie połączenie przez Singapore Airlines oznacza dla pasażerów konieczność odbycia podróży o 5 godzin dłuższej, w przypadku przesiadki we Frankfurcie. Z dotychczasowego połączenie mogli korzystać jedynie bardziej majętni pasażerowie. Połączenie Singapur-Nowy Jork, uruchomione w 2004 roku, obsługiwał bowiem samolot Airbus SAS A340-500, w którym od 2008 roku była jedynie klasa biznes. Dlatego też maszyną mogło podróżować tylko 100 pasażerów.

- Nie ma sensu tego kontynuować – powiedział Siyi Lim, analityk inwestycyjny z OCBC Investment Research. - Samolot pali olbrzymie ilości paliwa, ale przewozi niewielu pasażerów – dodał.
Bilet w obie strony na trasie Singapur-Nowy Jork kosztował równowartość 10,85 tys. USD. Lot z przesiadką we Frankfurcie ma kosztować o ok. 20 proc. mniej.
Po zakończeniu połączenia Singapur-Nowy Jork najdłuższym lotem komercyjnym non stop będzie połączenie Sydney-Dallas, obsługiwane przez Qantas Airways. Trasę o długości 13,8 tys. km obsługuje Boeing 747-400 ER.