Kosmetyki dla kobiet, które nie wstydzą się wieku [WIDEO]

Justyna SmolińskaJustyna Smolińska
opublikowano: 2025-05-09 15:10

Zapraszamy do wysłuchania historii dwóch kobiet, które stworzyły markę dr Novicka. Poznały się ponad 20 lat temu, a przed trzema laty wpadły na pomysł założenia firmy kosmetycznej. Jesienią 2024 r. ich kosmetyki weszły na rynek. Dr hab. n med. Danuta Nowicka i Ewa Ostaszewska-Krawiec podkreślają, że wiek to tylko liczba, a one... dopiero się rozkręcają.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Danuta Nowicka, naukowczyni i dermatolożka, od 20 lat prowadzi wykłady i szkolenia z terapii chorób dermatologicznych, dermatologii estetycznej i chemii surowców kosmetycznych na wrocławskich uczelniach. Jest też autorką czterech podręczników do dermatologii. W marce dr Novicka odpowiada za skład i produkcję. Strona wizualna brandu i linii kosmetyków jest zasługą drugiej połówki teamu, czyli Ewy Ostaszewskiej-Krawiec, która ponad 20 lat była związana z biznesem i międzynarodowymi magazynami lifestyle'owymi i wnętrzarskimi.

– Historia naszej znajomości jest długa, ale decyzję o stworzeniu marki podjęłyśmy w roku 2022. Wtedy postanowiłyśmy, że połączymy siły – wiedzę ekspercką Danusi, doktor habilitowanej nauk medycznych, i moją znajomość marketingu, PR, handlu, którymi zajmuję się od lat – mówi Ewa Ostaszewska-Krawiec, współzałożycielka marki dr Novicka.

Początki kosmetycznego biznesu nie były jednak ani łatwe, ani szybkie.

– Przygotowanie kompletnego produktu trwa bardzo długo. Począwszy od pomysłu, który trzeba przelać na papier, przez znalezienie technologa, z którym trzeba przegadać formułę, po wybór odpowiedniej konsystencji, zapachu i dobrej jakości surowców. To godziny przeszukiwania rynku – z czego możemy skorzystać, co jest dla nas dostępne. Jeśli mamy opracowaną recepturę, myślimy o opakowaniu. Musi być bezpieczne i wysokiej jakości. Ono też podlega badaniu, m.in. mikrobiologicznemu. To kosztuje czas i pieniądze – mówi dr hab. n med. Danuta Nowicka, współzałożycielka marki dr Novicka.

Ten proces – od pomysłu do gotowego produktu – trwa około roku. A jak wygląda codzienność prowadzenia biznesu, co jest największym wyzwaniem przy tworzeniu kosmetyków, a także jakie były początki marki i na jakich zagranicznych rynkach jej założycielki widzą siebie w niedalekiej przyszłości – odpowiedzi na te pytania znajdziecie w materiale wideo.